Poznaj 3 sposoby jak odzyskać utracony koszyk zakupowy!
Porzucony koszyk oznacza proces zakupowy, który został przerwany, czyli klient sklepu internetowego po dodaniu produktów nie sfinalizował transakcji. Przyjmuje się że aż 70% użytkowników porzuca koszyki. To sporo, dlatego warto wdrożyć działania, które doprowadzą do sfinalizowania zakupu. Jak to zrobić skutecznie?
Dlaczego klienci porzucają koszyki?
Aby podjąć działania mające na celu odzyskanie utraconych koszyków, najpierw warto się zastanowić, z czego wynika ta wysoki odsetek przerwanych procesów zakupowych. Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę, że skoro klient wybrał produkty, to oznacza, że był nimi zainteresowany i zdecydowany na ich zakup. Porzucony koszyk wynika zatem ze zniechęcenia na pewnym etapie procesu lub z utrudnień, które stanowiły barierę dla sfinalizowania transakcji. Przeszkodą może być na przykład zbyt wolno ładująca się strona, skomplikowany proces płatności lub zbyt wysoki koszt dostawy.
Każdy z tych czynników może sprawić, że klient zrezygnuje z zakupów, pomimo że chciał je zrobić. Dla sprzedawcy taka sytuacja jest wyjątkowo niekorzystna, dlatego powinien wdrożyć działania, żeby jej zapobiegać. Warto także wykorzystać remarketing, który polega na ponownym zachęceniu użytkownika do wejścia na stronę sklepu. Jakie sposoby sprawdzą się najlepiej?
1. Spraw, by zakupy były łatwe i szybkie
Lepiej zapobiegać porzuceniu koszyków niż potem starać się odzyskać utraconego klienta. Dlatego przede wszystkim należy zadbać o to, by odsetek przerwanych zakupów był jak najniższy. Użytkownicy preferują sklepy, w których zakupy są maksymalnie łatwe i nie wymagają wielu formalności. Im mniej zakładek, formularzy i przekierowań, tym lepiej. Porzucone koszyki mogą wynikać między innymi z tego, że internauta „gubi się” w witrynie lub traci cierpliwość podczas kolejnego wypełniania niezbędnych rubryk. Warto więc uprościć proces, jak to tylko możliwe.
2. Remarketing za pomocą Google Ads
Jeśli klient porzucił koszyk, jeszcze nie wszystko stracone. Jest to moment, w którym warto wdrożyć działania mające zachęcić go, by wrócił na stronę i dokończył zakupy. Jednym ze sposobów jest wykorzystanie płatnych kampanii Google Ads.
Reklamy Twojego sklepu wyświetlą się użytkownikowi w trakcie przeglądania innych stron. Dzięki temu masz szansę na zrobienie drugiego pozytywnego wrażenia. Mimo że za Google Ads trzeba zapłacić, zdecydowanie jest to opłacalne. Przyjmuje się, że około �ź klientów, którzy porzucili koszyki, wraca na stronę po zobaczeniu reklamy.
3. Wiadomości e-mail
To także bardzo chętnie wykorzystywana metoda marketingu. Jeśli klient podał w formularzu zakupowym adres e-mail, ale porzucił koszyk, możesz przesłać do niego automatyczny mail zachęcający do powrotu do sklepu. Co ważne, treść takiej wiadomości nie może być zbyt nachalna. Lepiej zapytać, czy klient potrzebuje pomocy podczas zakupów i umożliwić mu jej uzyskanie, niż pisać „wróć do nas!”. Możesz także zaproponować rabat, który będzie obowiązywał przez ograniczony czas. Takie działanie mają sporą skuteczność.
Tagi:


![Wyłączenia prądu w Gliwicach. Sprawdź gdzie nie będzie prądu [01.12 – 6.12]](https://cdn.silesia.info.pl/public-media/2025/04/970517.informacja.jpg)


![Emocje, zabawa i kultura. Sprawdź, co dzieje się w regionie [28.11 – 4.12]](https://cdn.silesia.info.pl/public-media/2023/07/903591.informacja.jpg)



![Piesza wtargnęła pod nadjeżdżający samochód! [WIDEO]](https://cdn.silesia.info.pl/public-media/2021/08/828455.informacja.jpg)
![Wyłączenia prądu w Gliwicach. Sprawdź gdzie nie będzie prądu [02-08.10]](https://cdn.silesia.info.pl/public-media/2023/05/1527797.informacja.jpg)





Dodaj komentarz