Wiadomości z Gliwic

Pokonaj azbest z pomocą miasta!

  • Dodano: 2017-08-07 09:00

Dobra wiadomość dla zarządców gliwickich budynków – wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych – planujących bezpieczne usuwanie wyrobów budowlanych zawierających szkodliwy azbest.

Ogłoszono już konkurs na dofinansowanie takich przedsięwzięć. Warto uzyskać wcześniej rekomendację miasta!

Wnioski o dofinansowanie likwidacji azbestu na 2017 rok będzie przyjmował od 31 sierpnia do 31 października Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego w Katowicach (zgodnie z poddziałaniem 5.2.1. „Gospodarka odpadami” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014–2020). Maksymalny poziom dofinansowania wydatków kwalifikowanych w projekcie może sięgnąć 85%.

Gliwickie spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe, zainteresowane złożeniem wniosku, powinny zapoznać się wcześniej ze Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych (SZOOP) oraz regulaminem konkursu, który opublikowano na stronie www.rpo.slaskie.pl.

Warto pamiętać, że uzyskanie rekomendacji dla projektu ze strony Miasta Gliwice pozwala na otrzymanie dodatkowych punktów w trakcie oceny wniosku.

Wszelkich informacji w tej sprawie udziela Violetta Koza z Biura Rozwoju Miasta Urzędu Miejskiego w Gliwicach, tel. 32/238-55-39, e-mail: koza_v@um.gliwice.pl.

Blisko 3,8 mln zł wsparcia z Unii Europejskiej w ramach RPO Woj. Śl. na lata 2007–2013 otrzymał w poprzednich latach projekt Spółdzielni Mieszkaniowej przy Politechnice Śląskiej, zatytułowany „Zastąpienie azbestowych elementów budynków, zlokalizowanych w kwartale ulic Pszczyńskiej i Kochanowskiego w Gliwicach, materiałami mniej szkodliwymi dla zdrowia człowieka wraz z ich utylizacją”. Całkowita wartość przedsięwzięcia wyniosła blisko 6,5 mln zł. Azbest z elewacji budynków usuwano też w ostatnich latach na os. Kopernika (na zdjęciu, fot. Z. Daniec)

Dodaj komentarz

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin portalu.

R E K L A M A