Wiadomości z Gliwic

GEPAR. Podatki lokalne, opłaty za nieruchomości i gospodarowanie odpadami

  • Dodano: 2021-02-17 06:30, aktualizacja: 2021-02-16 19:48

Podatki lokalne, opłaty za nieruchomości i gospodarowanie odpadami komunalnymi można sprawdzić i opłacić na Gliwickiej Elektronicznej Platformie Analityczno-Rozrachunkowej.

Aby z niej korzystać, wystarczy posiadać Profil Zaufany i zarejestrować konto użytkownika na stronie gepar.gliwice.eu

Gliwiczanie wiele urzędowych spraw mogą załatwić przez Internet. Mają do dyspozycji Internetowy sklep geodezyjny i Płatności online – platformę, dzięki której w wygodny i bezpieczny sposób można dokonywać koniecznych płatności za większość standardowych czynności urzędowych. Na Gliwickiej Elektronicznej Platformie Analityczno-Rozrachunkowej, w skrócie GEPAR, można natomiast sprawdzić wysokość naliczonych podatków lokalnych, opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, rocznej opłaty z tytułu użytkowania wieczystego, a także dzierżaw i bezumownego korzystania z nieruchomości i opłacić je w terminie, bez wychodzenia z domu. Warto skorzystać z tej możliwości zwłaszcza w czasie obowiązujących obostrzeń epidemicznych. GEPAR jest także kolejnym wygodnym kanał komunikacji z urzędem.

Gliwicka Elektroniczna Platforma Analistyczno-Rozrachunkowa została w tym roku nagrodzona "Skrzydłami", w kategorii e-Usługi dla obywatela, przez miesięcznik "IT w Administracji". "Skrzydła" otrzymują najlepsze projekty informatyczne zrealizowane przez instytucje publiczne. Z założenia nagrody trafiają do realizatorów przedsięwzięć, które pod względem sposobu wdrożenia i osiągniętych korzyści mogą stanowić wzór do naśladowania (np. ułatwiły dostęp do usług publicznych, poprawiły jakość obsługi czy komunikację urząd – obywatel). Tegoroczną edycję  objęło honorowym patronatem  Ministerstwo Cyfryzacji.

Krok I – Profil Zaufany

Do rejestracji w systemie GEPAR konieczne jest posiadanie Profilu Zaufanego. To bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można  potwierdzać swoją tożsamość w kontaktach z podmiotami publicznymi. Służy jako elektroniczny podpis.

– Logowanie do systemu z wykorzystaniem Profilu Zaufanego jest konieczne dla zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa w dostępie do indywidualnych danych finansowych – mówi Krzysztof Zbrożek, naczelnik Wydziału Informatyki Urzędu Miejskiego w Gliwicach.

Jak uzyskać Profil Zaufany? Najłatwiej, a obecnie również najbezpieczniej, można to zrobić za pośrednictwem bankowości elektronicznej.  Lista banków udostępniających swoim klientom taką możliwość jest dostępna TUTAJ. Szczegółowe informacje na temat Profilu Zaufanego i sposobów jego uzyskania można znaleźć na stronie pz.gov.pl.

Krok II – Załóż konto GEPAR

Po uzyskaniu Profilu Zaufanego należy zarejestrować konto użytkownika na stronie gepar.gliwice.eu.

– Należy pamiętać o tym, że dane użytkownika muszą zostać zweryfikowane. Proces ten może zająć do 24 godzin – tłumaczy Krzysztof Zbrożek.

Po tym czasie można już będzie się zalogować i w pełni korzystać z możliwości portalu GEPAR.

Dodatkową funkcjonalnością w GEPAR-ze, poza dostępem do indywidualnych danych finansowych, jest zakładka KOMUNIKACJA, za pośrednictwem której można kontaktować się w sprawach merytorycznych z Wydziałem Podatków i Opłat Lokalnych oraz Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami. Natomiast w sprawach technicznych związanych z portalem – z Wydziałem Informatyki gliwickiego magistratu. Uwaga! Odpowiedzi będą trafiały do skrzynki kontaktowej danego użytkownika w GEPAR.

Projekt GEPAR został współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014–2020.

Zobacz także

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeGliwice.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.