Wiadomości z Gliwic

Jak stworzyć ciekawy sklep internetowy?

  • Dodano: 2023-01-24 14:30

W ostatnich latach powstało wiele nowych sklepów internetowych. To odpowiedź przedsiębiorców na większe zainteresowanie zakupami online podczas pandemii koronawirusa. Mnogość sklepów internetowych powoduje że ich właściciele muszą radzić sobie z ogromną konkurencją.

Aby zdobyć klienta potrzebujemy spełnić trzy warunki. Musimy sprzedawać dobry produkt, odpowiednio się promować i w ciekawy sposób przedstawić naszą ofertę. Ciekawe sklepy internetowe bowiem osiągają lepsze wyniki sprzedażowe nawet jeśli produkty mają nie co droższe niż konkurencja. Okazuje się że ten sam produkt konsumentom wydaje się bardziej atrakcyjny pod względem jakości jeśli otoczony jest atrakcyjną szatą graficzną lub przedstawiony w kreatywny, ciekawy sposób.

Jak stworzyć ciekawą szatę graficzną dla sklepu internetowego?

Aby stworzyć ciekawą szatę graficzną dla sklepu internetowego należy spełnić dwa warunki. Szata graficzna musi być kreatywna, artystyczna oraz w pełni zgodna z panującymi trendami webowymi. W przypadku sklepów internetowych szatę graficzną najlepiej oprzeć na obrazach produktowych, a konkretnie strona startowa powinna być spójnym kolażem banerów oraz produktów. Wiele inspiracji znajdziesz na stronie sklepów internetowych.

Najważniejsze w szacie graficzne opartej na obrazach jest ich jakość oraz kreatywna koncepcja. Im bardziej wyjątkowe obrazy, im bardziej kreatywnie będą prezentowały produkt, tym bardziej szata graficzna sklepu internetowego będzie ciekawsza a odwiedzający sklep internetowy klient bardziej kuszony do jego zakupu. Przekaz medialny najlepiej działa poprzez oddziaływanie na wzrok. Może to być obraz, może to być film. Twoim zadaniem jest tak przedstawić produkt by klient dowiedział się z niego że w sumie to potrzebuje go kupić, ale wcześniej nie zdawał sobie z tego sprawy.

Jak w ciekawy sposób przedstawić produkt?

Produkt najlepiej przedstawia się, w profesjonalnej, artystycznej formie, w użytku codziennym. Jeżeli sprzedajesz odzież, nie prezentuj nigdy odzieży na wieszaku czy manekinie, zrób sesję w realnej scenerii, jeżeli sprzedajesz narzędzia sesję zdjęciową przeprowadź w zadbanym warsztacie. Zdjęcia produktów na białym tle odchodzą do lamusa. Warto je umieszczać na sklepie internetowym ale jako drugie.

Dobrą praktyką są bardziej rozbudowane karty produktowe. Czyli szczegółowy opis cech produktu. Warto tutaj skupić się na zaletach produktu, każdą treść podpierać odpowiednim obrazem, ikonami czy filmem. Dodając tak rozbudowany opis produktu pozwalasz klientowi dokładnie się z nim zapoznać, zwiększając szansę na zakup i na pewno na przytrzymanie klienta na swoim sklepie internetowym – nie będzie szukał szerszych informacji w sieci na temat danego produktu.

Pozwól również użytkownikom którzy zakupili u Ciebie towar na dodawanie opinii. Z czasem uzbierasz pokaźną bazę opinii z której będą korzystali klienci innych sklepów internetowych, zwiększasz tym sposobem szansę swoją na ich przejęcie.

Podsumowując pisząc o tworzeniu ciekawego sklepu internetowego można pisać o ciekawej szacie graficznej, wskazówkach designerskich, jednak wszystko sprowadza się do kuszenia klientów, działania na jego zmysł wzroku wzbudzania w nim chęci posiadania danego produktu.

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeGliwice.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.