Utrzymanie własnego biura wiąże się zawsze ze sporymi kosztami. Przekonali się o tym zwłaszcza właściciele większych firm, którzy już ponad rok temu wysłali swoich pracowników na pracę zdalną. Wszystkie biura i sale konferencyjne stały puste, a jednak wciąż generowały koszty. Wynajem biura to nie tylko koszty wynajmu powierzchni, ale także wszystkie koszty związane z jego utrzymaniem, takie jak stałe opłaty za prąd, wodę i wiele innych. Wiele startujących firm i spółek na to nie stać, a niektórzy nie chcą, aby to adres domowy widniał w dokumentacji jako adres firmowy. Świetnym rozwiązaniem okazuje się wtedy wirtualne biuro, które może stać się adresem dla firmy.
Czym jest wirtualne biuro?
Najprościej mówiąc, jest to adres, pod którym przedsiębiorca może zarejestrować swoją firmę, nawet jeśli wcale nie będzie to jej rzeczywista siedziba. Coraz częściej przy ogłoszeniach tego typu, właściciele lokali oferują też różnego rodzaju usługi, takie jak dostęp do sali konferencyjnej, możliwość korzystania ze skrzynki pocztowej danego adresu oraz obsługa korespondencji.
Zalety wirtualnej siedziby
Największą zaletą wirtualnego biura są bardzo niskie koszty utrzymania. Za kilkadziesiąt złotych miesięcznie możesz z łatwością wynająć taki adres dla swojej firmy w centrum Warszawy. Adres wirtualnego biura w centrum Warszawy czy innego dużego miasta znacznie podnosi prestiż firmy. Dodatkowo za niewielką dopłatą otrzymasz także obsługę korespondencji. W praktyce oznacza to nie tylko możliwość korzystania ze skrzynki pocztowej, ale także skanowanie listów i przysłanie ich do Ciebie. Kolejną zaletą, o której warto wspomnieć, jest dostęp do salki konferencyjnej. Możesz skorzystać z niej w razie potrzeby, ale na co dzień nie musisz martwić się kosztami jej utrzymania. Adres siedziby firmy w centrum miasta ułatwia także promowanie firmowej strony internetowej na hasła związane z danym miastem.
Na co zwrócić uwagę wybierając wirtualne biuro?
Zdecydowanie warto dowiedzieć się, czy osoba z którą podpisujesz umowę jest właścicielem lokalu. Znacznie zmniejsza to ryzyko zawirowań związanych z wynajmowanymi lokalami. Równie ważnym punktem jest sprawdzenie czy właściciel działa legalnie. Fakt, że same wirtualne biura są legalne, nie oznacza jeszcze jeszcze, że każda taka działalność jest prowadzona zgodnie z prawem. Na koniec sprawdź dokładnie jakie usługi zawiera konkretny pakiet cenowy i pod który rząd skarbowy będziesz podlegał. Przykładową ofertę wirtualnej siedziby dla swojej firmy, która spełnia wszystkie te warunki znajdziesz na www.biurowirtualnewarszawa.pl