Gliwice - portal miejski mojeGliwice.pl

Wiadomości z Gliwic

Kupujemy ergonomiczne krzesła biurowe z ekspertem z salonu mebli biurowych w Katowicach

  • Dodano: 2019-06-04 08:45, aktualizacja: 2019-06-04 08:47

Wygodny fotel jest jednym z podstawowych elementów wyposażenia biura. Bez niego nie ma mowy o efektywnej pracy. Dobrze zaprojektowane krzesło biurowe w dłuższej perspektywie czasu może nas uchronić przed zwyrodnieniami kręgosłupa - powszechnym problemem osób pracujących przed komputerem. O tym jak dokonać najlepszego wyboru dowiemy się od specjalisty z salonu mebli biurowych w Katowicach.

Dlaczego zakup krzesła biurowego jest taki trudny?

Wybór krzesła biurowego wiąże się ze znacznie większą odpowiedzialnością niż zakup krzeseł do jadalni. Różnicą jest przede wszystkim czas ich użytkowania. O ile przez krótki czas możemy korzystać nawet z niewygodnych krzeseł, o tyle niemożliwa jest codzienna, wielogodzinna praca przy źle zaprojektowanym fotelu biurowym. Jest to trudne, gdyż niewygodne siedzisko bezpośrednio przyczynia się do zmniejszenia komfortu i jakości naszej pracy, co więcej regularne korzystanie z niego może doprowadzić do wielu problemów zdrowotnych.

Problemem jest także fakt, że krzesło biurowe musi zazwyczaj odpowiadać dużej ilości osób. Jeżeli firma zatrudnia co najmniej kilku pracowników, należy liczyć się z tym, że każdy z nich może korzystać z danego krzesła. Niemożliwe jest dopasowanie siedziska do potrzeb tylko jednego pracownika, dlatego konieczny staje się zakup fotela, który będzie w jak największym stopniu uniwersalny.

Jakie czynniki powinniśmy brać pod uwagę, kiedy wybieramy krzesło biurowe – doradza specjalista z salonu mebli biurowych w Katowicach

Choć zakup krzesła biurowego nie jest prosty, jeżeli będziemy wiedzieli na jakie cechy zwracać uwagę, zdecydowanie zwiększymy swoje szanse na udany zakup. Jako, że nasze krzesło w założeniu będzie wykorzystywane przez wielu ludzi, powinniśmy skupić się na tym, żeby posiadało możliwie jak największą liczbę regulacji. Warunkiem koniecznym jest to, żeby pracownik miał możliwość regulowania wysokości siedziska. Dzięki temu będzie mógł wygodnie usiąść przy biurku. Dobrze jest także, kiedy istnieje możliwość oparcia fotela, a także regulacja kąta odchylenia. Zwróćmy uwagę na możliwość zapisania wybranych ustawień. Jest to ważne, gdyż nie wyobrażamy sobie dostosowywać fotela za każdym razem, kiedy na nim siadamy. Byłoby to kłopotliwe, czasochłonne i skutecznie odciągało nas od pracy.

Profesjonalne krzesło biurowe powinno być stabilne. Nie ma mowy, żeby chwiało się na wszystkie strony. Nawet osoba ważąca ponad sto kilo powinna czuć się w nim pewnie. Liczy się dla nas także szerokość i głębokość siedziska. Pamiętamy, że krzesło powinno spełniać oczekiwania drobnej kobiety o wzroście stu sześćdziesięciu centymetrów, a także dwumetrowego, dobrze zbudowanego mężczyzny.

Fotel biurowy, który zapewni nam komfortową pracę powinien posiadać podłokietniki. Są one szczególnie przydatne, kiedy dużo piszemy na klawiaturze. Rozstaw podłokietników, a także ich wysokość muszą być regulowane. Ciekawym rozwiązaniem, które znajdziemy w nowoczesnych fotelach biurowych jest nagłówek posiadający regulację wysokości. Dzięki niemu fotel pomaga chronić szyjny odcinek kręgosłupa.

Krzesło biurowe do całorocznej pracy

Pamiętajmy, że nasza aktywność w biurze trwa przez cały rok. Musimy liczyć się z koniecznością pracy nawet przy bardzo wysokich temperaturach. O ile zimą nie sprawi nam to problemu, o tyle latem siedzenie na krześle wykonanym z ekoskóry może być bardzo nieprzyjemne. Taki materiał ma tendencję do szybkiego nagrzewania się, co więcej nasze ciało w kontakcie z nim bardzo się poci. Z tego względu należy poważnie rozważyć zakup eleganckich krzeseł wykonanych ze skóry i jej imitacji, które choć niewątpliwie efektowne, są równocześnie mało praktyczne.

Przy wyborze krzesła biurowego warto zwrócić uwagę również na jego wagę. Choć lekki fotel zdecydowanie ułatwi nam transport, powinniśmy skupić się na modelach ciężkich. Są one polecane ze względu na fakt, że zazwyczaj wykonuje się je z solidnych materiałów, są również znacznie bardziej stabilne niż fotele lekkie. Szeroką gamę foteli w okolicach Katowic można znaleźć tutaj.

Krzesło biurowe, które umożliwi nam dynamiczne siedzenie

Ekspert z salonu mebli biurowych w Katowicach przekonuje nas, że przy zakupie krzesła do wielogodzinnej pracy bardzo ważna jest funkcja dynamicznego siedzenia. Polega ono na tym, że siedzisko i oparcie fotela dostosowują się do naszego ciała przy każdej zmianie pozycji. Tego typu krzesła dopasowują się do ciężaru i budowy naszego ciała, co zdecydowanie zwiększa komfort ich użytkowania.

Czy jest nam potrzebne najdroższe krzesło biurowe?

Nie jest prawdą, że tylko najdroższe krzesło biurowe spełni nasze oczekiwania. Wiele zależy od tego ile czasu będziemy z niego korzystać. Jeżeli fotel ma być przeznaczony jedynie dla nas, a my nie spędzamy na nim dłużej niż dwie godziny dziennie, spokojnie możemy zainwestować w modele tańsze, nie posiadające wielu udogodnień. Krótki czas użytkowania sprawi, że nie odczujemy dyskomfortu wynikającego z siedzenia na tańszym krześle. Jeżeli jednak pracujemy kilkanaście godzin dziennie, bądź też wiemy, że fotel będzie bardzo intensywnie eksploatowany, znacznie rozsądniej jest zainwestować w zaawansowany, droższy model. Taki wybór będzie dla nas gwarancją trwałości, a także wygody.

Zakup krzeseł biurowych w Katowicach?

Osoby mieszkające lub/i pracujące w Katowicach znajdą w swoim mieście wiele miejsc, które oferują możliwość zakupu wysokiej jakości krzeseł biurowych. Najbliższy salon najłatwiej znajdziemy korzystając z wyszukiwarki internetowej. Osoby, które nie mają możliwości samodzielnego przewiezienia krzeseł mogą zazwyczaj skorzystać z możliwości dostawy w atrakcyjnych cenach.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.