Wiadomości z Gliwic

Moc ajurwedyjskich witamin, czyli ashwagandha

  • Dodano: 2020-08-25 11:00

Aktualnie możemy zauważyć w społeczeństwie rosnące zainteresowanie naturalnymi środkami o właściwościach leczniczych. Coraz więcej osób odkrywa na nowo naturę, poznaje nieznane dotąd zioła i szuka alternatywy dla medycyny tradycyjnej. Swoją popularność zdobywają właśnie rośliny, które choć brzmią egzotycznie to są w stanie przynieść niezwykłe korzyści dla naszego organizmu - tak jak ashwagandha.

Czym jest ashwagandha?

Choć w Polsce ashwagandha od niedawna stała się rozpoznawalna to w medycynie indyjskiej (a szczególnie w ajurwedyjskiej) wykorzystuje się ją od stuleci. Znana jest również jako indyjski żeń-szeń, a pozyskuje się ją z sproszkowanego korzenia i liści rośliny tłumaczonej jako witania ospała.  Jest całkowicie naturalnym i organicznym składnikiem wykorzystywanym w terapii wielu schorzeń.

Ashwagandha - właściwości i zastosowanie

Aswagandha posiada wiele niezwykłych właściwości, które wpływają na rozmaite elementy naszego organizmu. Wykazuje ona pozytywny wpływ na układ nerwowy, gospodarkę lipidową czy hormonalną. Coraz chętniej sięga się po suplementację ashwagandhą, a wyniki badań naukowych jednoznacznie potwierdzają jej działanie. Do tej pory wykazano, że regularne spożywanie ashwagandhy:

• obniża poziom stresu poprzez zmniejszenie stężenia kortyzolu,

• zmniejsza niepokój,

• ułatwia zasypianie i polepsza jakość snu,

• pomaga w utracie tkanki tłuszcozwej,

• zwiększa wydajność oraz efektywność treningów sportowych,

• wpływa na zmniejszenie uszkodzeń mięśni podczas wysiłku,

• obniża poziom cholesterolu całkowitego,

• zmniejsza insulinooporność, obniżając poziom glukozy we krwi,

• wspomaga leczenie niepłodności u mężczyzn,

• polepsza ogólną kondycję organizmu.

Dla kogo jest przeznaczona ashwagandha?

Ashwagandha jest szczególnie polecana osobom, które prowadzą intensywny tryb życia, co wiąże się z chęcią redukcji poziomu stresu, wzmocnienia koncentracji oraz zwiększenia odporności psychicznej. Coraz częściej jest ona również wykorzystywana przez osoby zmagające się ze stanami lękowymi czy depresją ze względu na polepszenie nastroju oraz obniżenie przygnębiona. Może być ona również stosowana jako element suplementacji przy poszczególnych terapiach. Roślina ta jest jednak przeciwskazana u kobiet w ciąży, karmiących piersią czy u dzieci. W przypadku osób z problemami z tarczycą oraz z chorobą wrzodową najlepiej odbyć konsultację lekarską przed rozpoczeciem suplementacji. 

W jaki sposób suplementować ashwagandhę?

 

W przypadku wyboru preparatu z ashwagandhą warto zwrócić uwagę na zawartość witanolidów - ich stężenie powinno wynosić min. 2,5%. Suplementacja może być prowadzona przez dłuższy okres czasu, jednak ważne jest, by po około 6-8 tygodniach zrealizować miesięczną przerwę w kuracji - zapobiegnie to przyzwyczajeniu się organizmu do preparatu. Pierwszych efektów można spodziewać się po około 2-3 miesiącach przyjmowania ashwagandhy. Obecnie na rynku jest ona dostępna w postaci kapsułek oraz sproszkowanego surowca, z którego należy samodzielnie przygotować odwar, co może być dla niektórych problematyczne. W przypadku kapsułek możemy natomiast otrzymać łatwy w dawkowaniu, naturalny produkt o zawartości nawet 8% aktywnych witanolidów, na przykład korzystając z oferty zaufanego producenta Boca Botanica. Dodatkowo preparaty zawierające ashwagandhę powinny być stosowane zawsze po spożyciu posiłku.

Przyszłość ashwagandhy

Badań nad wpływem ashwagandhy na nasz organizm nieustannie przybywa. Aktualnie suplementacja nią jest sprawdzana pod kątem skuteczności w walce z nowotworami czy chorobą Alzheimera. Już teraz roślina ta ma nam wiele do zaoferowania, jednak dalsze badania przedstawiają się zdecydowanie obiecująco.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.