Wiadomości z Gliwic

Nowe trendy w opakowaniach okiem ich producentów

  • Dodano: 2023-01-19 14:00

Odpowiednie opakowania to zdaniem większości profesjonalistów obecnie podstawa dobrej reklamy i sprzedaży produktów. Można zauważyć, że podobnie jak w przypadku wielu innych produktów w produkcji opakowań można zauważyć pewne trendy, zmieniające się przede wszystkim wraz ze zmianą oczekiwań odbiorców. Dla firm odpowiednie opakowanie ich produktów to nie tylko możliwość poprawy wyników sprzedaży, ale również często zwiększenie rozpoznawalności danej firmy na rynku. Bez wątpienia producent opakowań jest osobą, która najlepiej orientuje się w zmianach na rynku i najmodniejszych aktualnie trendów dotyczących opakowań.

Przede wszystkim ekologicznie 

Dbanie o środowisko naturalne od bardzo wielu lat widoczne jest w bardzo wielu dziedzinach. Ten trend nie ominął również opakowań. Niemal każdy producent opakowań stara się prezentować w swojej ofercie odpowiednio zaprojektowane opakowania zgodne z nurtami ekologicznymi. Chodzi tutaj przede wszystkim o materiały, które są do tego wykorzystywane, jak również o sam proces ich produkcji, jak najbardziej przyjazny dla środowiska. Obecnie większość opakowań produkowanych w duchu eko to projekty, które jednoznacznie mają wskazywać na rodzaj opakowań. Bardzo często również opakowania utrzymane w stylu eko są projektowane tak, aby przypominać konkretne produkty, jak na przykład soki owocowe w butelkach przypominających kształtem owoce. 

Personalizacja i indywidualizm

Wyróżniające się opakowania, jak na przykład personalizowane cieszą się równie dużą popularnością. Umieszczanie imion na etykietach produktów takich jak napoje zdaniem producentów opakowań staje się coraz popularniejsze. Okazuje się bowiem, iż klienci znacznie chętniej sięgają po konkretny produkt, jeśli mogą dopasować go do siebie. Poza imionami klienci firmy coraz częściej zamawiają również etykiety z ciekawymi hasłami, tworząc w ten sposób unikalne i interesujące produkty. Niektórzy poszli jeszcze dalej, umożliwiając konsumentom zamówienie produktów z wybraną przez nich grafiką w cenie produktu. Ważne jest również to, aby jednocześnie opakowanie było jednoznacznie kojarzone z daną marką. Każdy producent opakowań jest przygotowany na realizację takich właśnie, personalizowanych zamówień. 

Dopasowane do grupy wiekowej 

Prawie każdy producent opakowań zwraca również uwagę na fakt, iż z każdym rokiem coraz większą wagę przykłada się do dopasowania opakowania do oczekiwań docelowej grupy odbiorców. Dlatego produkty, których głównymi odbiorcami mają być dzieci oraz młodzież, zazwyczaj są kolorowe i opatrzone właściwe dopasowanymi grafikami. Natomiast produkty, przeznaczone dla starszych osób, najczęściej mają znacznie większy druk, aby był dobrze widoczny i często pozbawione są przesadnie dużej ilości elementów ozdobnych.

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeGliwice.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.