Gliwice - portal miejski mojeGliwice.pl

Wiadomości z Gliwic

Za te cechy pracownicy Cię polubią

  • Dodano: 2019-11-12 12:30, aktualizacja: 2019-11-14 12:38

O tym, jaka atmosfera przywita Cię kolejnego dnia w miejscu pracy zależy od postawy szefa i Twoich współpracowników. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że mają w to również swój osobisty wkład. Na relacje pomiędzy współpracownikami i Tobą wpływa również to, jak czują się oni w Twoim towarzystwie. Zadbaj więc o rozwijanie w sobie cech, które ułatwią wzbudzanie sympatii innych osób.

Skup się na umiejętnościach interpersonalnych

Oferty pracy publikowane np. w serwisach internetowych typu Pracuj.pl bardzo często wspominają o tym, że komunikatywność jest umiejętnością, jaką powinni posiadać kandydaci ubiegający się o dane stanowisko. Łatwość nawiązywania kontaktów z innymi ludźmi, podtrzymywania ich i rozwijania przydaje się wszędzie tam, gdzie praca odbywa się w zespole pracowników.

Chcąc przekazać kolegom informacje zadbaj o to, by zrobić to w sposób jasny i zrozumiały dla drugiej strony. Nie zapomnij też o uważnym słuchaniu tego, co koledzy z pracy mają Ci do powiedzenia. Osoby, które potrafią rozmawiać i angażować się w poznawanie opinii innych ludzi są lubiane i cieszą się uznaniem ze strony otoczenia. Proś kolegów o potwierdzenie, że zrozumieli Twoją wypowiedź i rozwiewaj ich wątpliwości, jeśli takie zgłoszą. Sam też korzystaj z takich narzędzi słuchając drugiej strony.

Życzliwość i szacunek pomagają zdobyć sympatię

Dbając o dobrą atmosferę w miejscu pracy zadbaj, by do współpracowników i szefa zwracać się z szacunkiem i życzliwością. Bądź otwarty na ich wypowiedzi i okaż zainteresowanie przekazywaną Ci treścią. Unikaj patrzenia w telefon i nagłego przerywania rozmowy z daną osobą tylko po to, by zwrócić się do kogoś innego. Jeśli sytuacja zmusi Cię do takiego zachowania, przeproś rozmówcę i wytłumacz okoliczności.

Staraj się unikać krytykowania drugiej osoby. Nie oceniaj jej i nie pouczaj. Zdecydowanie szybciej zjednasz sobie sympatię otoczenia dostrzegając pozytywne cechy innych ludzi. Jeśli musisz odnieść się do jakieś sytuacji negatywnie, zrób to w sposób konstruktywny. Wskaż, nad czym można popracować, by osiągnąć lepsze efekty. Unikaj autorytatywnego tonu i mentorowania.

Panuj nad swoimi emocjami

Naucz się panowania nad swoimi emocjami. Nagłe wybuchy złości nie pomogą w budowaniu pozytywnych relacji z innymi ludźmi. Źle może zostać odebrana również zbytnia wylewność w okazywaniu radości i szczęścia. Jak we wszystkim, również w ekspresji swoich emocji, staraj się zachować umiar.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.