Od października jedna infolinia dla wszystkich urzędów skarbowych

Czas czytania: 3 min.

Ważna wiadomość dla wszystkich korzystających z doradztwa podatkowego! Od 1 października pracownicy urzędów skarbowych i Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) będą udzielać informacji z wykorzystaniem jednego numeru telefonu do wszystkich urzędów skarbowych w kraju.

Jedna infolinia dla wszystkich petentów

Tak jak dotychczas, dzwoniący uzyskają ogólną informację podatkową i celną. Nowością jest możliwość uzyskania informacji dotyczących indywidualnych spraw podatnika objętych tajemnicą skarbową po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN.

– Ogólnokrajowa infolinia KAS zapewni naszym klientom szybką i profesjonalną obsługę, dostarczy rzetelnych i pewnych informacji. Zadbaliśmy o bezpieczeństwo udzielanych informacji. Uwierzytelnienie kodem telePIN zapewni ochronę danych osób korzystających z infolinii – podkreśla wiceminister finansów zastępca szefa KAS Małgorzata Krok.

W ramach infolinii KAS w całej Polsce będzie obowiązywał jeden numer telefonu do wszystkich urzędów skarbowych (bez celno-skarbowych i wyspecjalizowanych):

  • 22/330-03-30 (dla połączeń z telefonów komórkowych)
  • +48 22/330-03-30 (dla połączeń z zagranicy)
  • 801-055-055 (dla połączeń z telefonów stacjonarnych)

Możliwości nowej infolinii

Klient będzie mógł połączyć się z pracownikiem urzędu skarbowego lub pracownikiem Krajowej Informacji Skarbowej. Podczas rozmowy Klient uzyska ogólną informację podatkową i celną, ale również, co stanowi nowość w usłudze, uzyska informację w swojej indywidualnej sprawie, po uwierzytelnieniu bezpiecznym telePINem. Ważne: klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl.

W skład oferowanych usług wejdą dwa typy połączeń:

Bez potwierdzenia tożsamości:

  • ogólna informacja podatkowo-celna,
  • możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę.

Po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN z e-Urzędu Skarbowego:

  • indywidualna i właściwa miejscowo informacja podatkowo-celna,
  • informowanie o stanie realizacji nadpłaty z zeznań lub deklaracji podatkowych,
  • możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę.
Autor / Źródło
Sara Synowiec / UM Gliwice

Dodaj komentarz

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe