Gliwice chcą zdecydowanie wzmocnić pozytywny wizerunek miasta oraz jak najlepiej promować swoje walory – zarówno na poziomie lokalnym, jak i ogólnopolskim i międzynarodowym. Ogłoszono konkurs, który ma pomóc w stworzeniu spójnej marki miasta i wyznaczeniu skutecznych działań strategicznych.
Jak można wyróżnić się na tle innych miast?
Trzeba posiadać unikalny, oryginalny wizerunek, który odzwierciedla charakter, wartości i zasoby miasta. Warto wykorzystać różnorodne działania marketingowe oraz strategię wizerunkową. Właściwie zbudowana marka nie tylko przyciąga do miasta, wzmacnia też poczucie wspólnoty. Pozwala na budowanie rozpoznawalności, ale także pozytywnego obrazu w oczach mieszkańców oraz turystów i inwestorów.
Ogłoszono konkurs
Gliwice ogłosiły „Konkurs na opracowanie strategii marki i komunikacji marketingowej miasta Gliwice na lata 2026 – 2030”. Prowadzony jest na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych. Mogą w nim uczestniczyć osoby fizyczne i prawne oraz jednostki nieposiadające osobowości prawnej, a także podmioty takie występujące wspólnie.
Zainteresowani muszą do 23 kwietnia 2025 roku do godz. 9.00 złożyć wniosek o dopuszczenie do udziału w konkursie wraz z odpowiednimi załącznikami.
Oferenci spełniający wymogi formalne zostaną zaproszeni do przedstawienia koncepcji metodycznej wykonania dokumentu strategicznego. Autor zwycięskiej pracy weźmie udział w negocjacjach w trybie z wolnej ręki i – po podpisaniu umowy – będzie mógł stworzyć właściwy dokument strategiczny. Będzie on powstawać w konsultacji z różnymi środowiskami.