W ramach obecnej edycji Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego będziemy mogli wybierać spośród 207 propozycji, w tym 204 zadań dzielnicowych oraz 3 zadań ogólnomiejskich. To my – mieszkańcy – zadecydujemy, które zadania zostaną zrealizowane w przyszłym roku! Głos można oddać m.in. na elektronicznych formularzach dostępnych na platformie partycypacyjnej decydujmyrazem.gliwice.pl – od dzisiejszego poranka do godz. 20.00 w dniu 19 września.
Kto może oddać głos?
Udział w głosowaniu może wziąć każdy mieszkaniec Gliwic, bez względu na wiek. Można oddać dwa głosy – jeden na projekt dzielnicowy oraz jeden na projekt ogólnomiejski.
Głosowanie w formie elektronicznej
Ważność oddanego głosu będzie weryfikowana poprzez zatwierdzenie linku aktywacyjnego przesłanego na adres e-mail lub poprzez wprowadzenie kodu otrzymanego jako SMS. Jeden adres e-mail i jeden numer telefonu mogą zostać wykorzystane do potwierdzania głosu jednokrotnie.
W celu ułatwienia głosowania elektronicznego wprowadzone zostaną stanowiska do oddawania głosów w wybranych filiach Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gliwicach:
- Biblioteka Centralna (ul. Kościuszki 17),
- Filia nr 5 (ul. Perkoza 12),
- Filia nr 6 (ul. Perłowa 17),
- Filia nr 9 (ul. Czwartaków 18),
- Filia nr 13 (ul. Paderewskiego 56),
- Filia nr 16 (ul. Przedwiośnie 2),
- Filia nr 17 (ul. Spółdzielcza 33a),
- Filia nr 20 (ul. Bernardyńska 2),
- Filia nr 22 (ul. Spacerowa 6),
- Filia nr 23 (ul. Sopocka 2),
- Filia nr 24 (ul. Architektów 109),
- Filia nr 25 (pl. Jaśminu 20),
- Filia nr 30 (ul. Partyzantów 25).
Stanowiska będą dostępne dla mieszkańców zgodnie z godzinami otwarcia filii wskazanymi na stronie internetowej www.biblioteka.gliwice.pl.
Władze miasta zachęcają do głosowania elektronicznego – jest proste, możliwe na urządzeniach mobilnych i komputerach, bardziej ekologiczne.
Głosowanie w formie papierowej
Głosować można również w formie papierowej, wrzucając wypełniony i podpisany formularz do oznakowanych urn:
- w holu Biura Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego przy ul. Zwycięstwa 21 oraz w filii UM przy ul. Jasnej 31A,
- w siedzibach Centrum 3.0 – Gliwickiego Ośrodka Działań Społecznych przy ul. Zwycięstwa 1, ul. Jagiellońskiej 21 oraz ul. Studziennej 6,
- w mobilnych punktach do głosowania – harmonogram ich działania będzie podawany na bieżąco na platformie decydujmyrazem.gliwice.pl, minimum 3 dni przed planowanym terminem,
- w wybranych filiach Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gliwicach.
Wypełniony i podpisany formularz można również przesłać listownie na adres Centrum 3.0 – Gliwickiego Ośrodka Działań Społecznych, ul. Zwycięstwa 1, 44-100 Gliwice. Wówczas o fakcie oddania głosu w terminie decyduje data jego doręczenia do siedziby Centrum 3.0.
Osoby, którym rodzaj niepełnosprawności uniemożliwia oddanie głosu, mogą skorzystać z pośrednictwa konsultanta ds. osób niepełnosprawnych w Biurze Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego przy ul. Zwycięstwa 21, w godzinach urzędowania (za okazaniem dokumentu potwierdzającego dane osobowe).
Kiedy poznamy wyniki?
Lista zadań, które zostaną zrealizowane w 2025 roku, zostanie opublikowana do 15 października na platformie decydujmyrazem.gliwice.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Gliwicach oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Gliwicach.
Warto wiedzieć
Na realizację zadań wyłonionych w procedurze Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego 2025 przeznaczono z budżetu miejskiego 8 484 000 zł, z tego:
- 7 484 000 zł zaplanowano na projekty realizowane w dzielnicach miasta (szczegóły w tabeli),
- 1 000 000 zł zaplanowano na projekty ogólnomiejskie.
Podczas ustalania wyników głosowania będą brane pod uwagę projekty, które uzyskały poparcie co najmniej 30 głosujących w przypadku projektów dzielnicowych oraz 500 głosujących – w przypadku projektów ogólnomiejskich.
Dzielnice z najwyższą frekwencją wezmą udział w podziale środków w ramach tzw. puli dla aktywnych.
Kontakt z zespołem ds. GBO:
Centrum 3.0 – Gliwicki Ośrodek Działań Społecznych
ul. Jagiellońska 21, Gliwice 44-100
e-mail: gbo@gods.gliwice.pl, tel. 32/238-24-55, 882-745-508.