Wiadomości z Gliwic

Jak poprawić pozycjonowanie strony

  • Dodano: 2022-04-15 10:30, aktualizacja: 2022-04-25 19:43

Nie da się ukryć, że Internet zrewolucjonizował świat, w tym także świat handlu. Przedsiębiorcy, którzy nie posiadają chociażby wizytówki swojej firmy w Internecie, muszą liczyć się z tym, że pozostaną w tyle względem konkurencji. Odpowiednia witryna pozwala na dotarcie do szerszego grona odbiorców, więc można śmiało stwierdzić, że na dzisiejsze standardy, jest narzędziem niezbędnym. Z racji dużej konkurencji należy jednak zadbać o jej dobrą widoczność. Umożliwia to odpowiednie pozycjonowanie strony, które jest szeregiem konkretnych działań. O tym, co wpływa na pozycję witryny w Google oraz jak można ją poprawić, dowiesz się z treści tego artykułu.

Co wpływa na pozycję witryny w Google?

Jako internauta z pewnością zauważyłeś, że rzadko klikamy w witryny, które nie są widoczne w TOP 10 wyników w Google. Nic dziwnego więc, że przedsiębiorcy, którzy posiadają strony internetowe, prześcigają się, aby się tam znaleźć. Jak Google decyduje o tym, które witryny są warte wysokiego pozycjonowania?

Wyszukiwarki internetowe mają określone wymagania, na podstawie których określają wartość danej strony internetowej. Im więcej wymagań dana strona WWW spełnia, tym ma większe szanse na wysoką pozycję w Google. Jest to jeden z powodów, dla których warto podjąć się współpracy z agencją marketingową, np. WeNet. W celu spełnienia wymagań robotów Google, specjaliści podejmą się szeregu działań z zakresu optymalizacji SEO. O tym, jakie to działania, dowiesz się z dalszej części artykułu.

Jak poprawić pozycjonowanie strony internetowej?

Wysoka pozycja w Google przekłada się na większy ruch na stronie, a tym samym większą sprzedaż. Warto więc zadbać o to, aby Twoja strona internetowa była wysoko pozycjonowana. Jakie działania poprawiają pozycjonowanie strony WWW?

  • tworzenie unikalnych treści

Google chętnie promuje strony internetowe, które odpowiadają na zapytania użytkowników. Co to znaczy? Treści na Twojej stronie powinny być unikatowe, zawierać słowa kluczowe oraz odpowiednią strukturę. Tworząc treści, warto kierować się zasadą E-A-T, który określa trzy wskaźniki skutecznej treści: autorytet, wiedzę ekspercką oraz wiarygodność. Co to znaczy? Jeśli chcesz opierać się na zasadzie E-A-T, musisz stale aktualizować stare treści na stronie, zawierać w tekstach linki do potwierdzonych źródeł, a sama treść musi być oparta o rzetelną wiedzę. Google pozycjonuje wyżej strony, które dbają o ten aspekt, czego celem jest powstrzymanie szerzenia fałszywych informacji.

  • dbałość o doświadczenia użytkownika

Strona internetowa musi być przede wszystkim wygodna w użytkowaniu. UX, czyli User Experience, określa wrażenia, jakie wynosi odbiorca po interakcji z witryną. Aby wpłynąć pozytywnie na jego opinię, warto zadbać o to, aby Twoja strona internetowa szybko się ładowała i była stabilna wizualnie – nie powinna przesuwać się po załadowaniu strony. Co więcej, warto zastosować przyciski CTA (call to action), takie jak ‘’Kup teraz’’ lub ‘’Zobacz więcej’’, które ułatwiają poruszanie się po stronie.

Warto zapoznać się także z pojęciem Core Web Vitals, który jest częścią aktualizacji Page Experience. Odmienił on bowiem postrzeganie stron internetowych przez algorytmy Google. Core Web Vitals składa się z 3 wskaźników, które oceniają, jak szybko ładuje się dana strona internetowa – od momentu jej wywołania do pełnej interaktywności. Od momentu jej wprowadzenia, prędkość ładowania strony jak i User Experience stały się jeszcze istotniejsze niż dotychczas.

  • budowanie profilu linkowego

Każda strona internetowa powinna posiadać odpowiednio zbudowany profil linkowy. Składa się on z grupy wartościowych linków na stronach zewnętrznych, które generują dodatkowy ruch w witrynie.

  • przygotowanie właściwych metadanych

Metadane są niezwykle istotne i mają ogromny wpływ na pozycjonowanie witryny. Meta title wraz z meta opisem stanowią bowiem pewnego rodzaju wizytówkę strony w wynikach wyszukiwania. Wyjaśniają odbiorcy to, jakiego rodzaju treści znajdzie on w obrębie danej strony WWW, a meta title pozwala lepiej zrozumieć robotom wyszukiwarki zawartość witryny. 

  • zabezpieczenie witryny

Zarówno odbiorcy, jak i algorytmy Google cenią sobie zaufane strony internetowe. Profesjonalnie wykonane witryny posiadają certyfikat SSL, który chroni stronę przed wirusami i atakami hakerów. Sprawia to, że jest ona przyjaźniejsza dla robotów wyszukiwarek internetowych, co przekłada się z kolei na większą widoczność w sieci.

  • optymalizacja grafik i zdjęć

Grafiki i zdjęcia na stronie powinny posiadać opisy zgodne z zasadami SEO, to znaczy zawierać słowa kluczowe i szczegółowo opisywać ich zawartość. Dodatkowo, powinny one posiadać opisy ALT (alternative text).

  • dbałość o responsywność witryny

Z racji na coraz większą dostępność urządzeń mobilnych Twoja witryna powinna być responsywna, to znaczy przystosowana do ekranów o innej rozdzielczości. Można to osiągnąć dzięki wdrożeniu technologii RWD.

Kto może zająć się pozycjonowaniem Twojej witryny?

Jak sam widzisz, proces pozycjonowania strony internetowej jest złożony, wymaga czasu i wiedzy specjalistycznej. O ile możemy podjąć się wykonywania działań z zakresu pozycjonowania samodzielnie, najodpowiedniejszym rozwiązaniem wydaje się być współpraca z renomowaną agencją marketingową WeNet. Dlaczego? 

Już na pierwszym etapie współpracy z agencją marketingową WeNet otrzymasz wsparcie dedykowanego opiekuna, który przygotuje kompleksowy plan działania. Na jego podstawie, zespół specjalistów podejmie się poszczególnych działań, aby dostosować Twoją witrynę do wymagań wyszukiwarek internetowych. Profesjonalnie wykonana praca zagwarantuje Ci, że Twoja strona internetowa szybko zyska wysoką pozycję w Google, co przełoży się na wzrost ruchu oraz poprawę wskaźnika sprzedaży.

Jeśli chcesz zaoszczędzić czas i mieć pewność, że pozycjonowanie Twojej witryny przyniesie konkretne rezultaty, nie zwlekaj, już dziś wejdź na WeNet.pl i skorzystaj z darmowego audytu SEO, który stanie się podstawą do dalszej współpracy!


Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeGliwice.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.