Wiadomości z Gliwic

Kolejny etap prac przy przebudowie stacji Łabędy. Będą kolejne utrudnienia

  • Dodano: 2025-02-26 08:45, aktualizacja: 2025-02-26 09:02

W Łabędach realizowane są dwie uzupełniające się inwestycje, które polegają na przebudowie stacji Gliwice-Łabędy, prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe i firmę „Trakcja SA” oraz przebudowie układu drogowego dzielnicy Łabędy, prowadzonej przez Miasto Gliwice i firmę Eurovia Polska S.A. Pracom przy rozbudowie układu drogowego w sąsiedztwie łabędzkiego dworca, nadzorowanym przez miasto, towarzyszą zmiany w organizacji ruchu. Kolejne już w najbliższy czwartek, 27 lutego, w rejonie ulicy Wolności przy skrzyżowaniu z ulicą Przyszowską.

Zmiany w organizacji ruchu

W ramach realizacji robót związanych z sieciami podziemnymi (wodociągową, gazową, sieciami teletechnicznymi i elektroenergetycznymi)  wprowadzone zostaną istotne zmiany w organizacji ruchu drogowego i pieszego.

  • W rejonie skrzyżowania z ul. Przyszowską zawężona zostanie jezdnia ul. Wolności – wprowadzony zostanie ruch wahadłowy.
  • Przejście dla pieszych przez ulicę Wolności (pierwsze od przejazdu kolejowego) zostanie zamknięte. Piesi zostaną skierowani na najbliższą czynną „zebrę”.
  • Miejsca postojowe przy ulicy Wolności – na odcinku między skrzyżowaniem z ulicą Przyszowską a ulicą Waryńskiego – zostaną wyłączone z ruchu.

– Prosimy kierowców o zachowanie ostrożności i dostosowanie się do tymczasowej organizacji ruchu, a pieszych o korzystanie z wyznaczonych przejść i zwracanie uwagi na oznakowanie – apeluje Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach.

Przypomnijmy, że przewidziana do 2028 roku rozbudowa układu drogowego w sąsiedztwie łabędzkiego dworca obejmie swoim zakresem przebudowę wiaduktu kolejowego przy ul. Staromiejskiej, budowę nowego wiaduktu nad ul. Strzelców Bytomskich, utworzenie ronda turbinowego pod nowym wiaduktem u zbiegu ulic Przyszowskiej, Strzelców Bytomskich i Głównej, budowę zatok autobusowych i parkingów dla samochodów oraz rowerów, a także rozbudowę infrastruktury rowerowej, w tym drogi rowerowej o długości niemal 800 metrów i ciągu pieszo-rowerowego o długości około 80 metrów i likwidację istniejącego przejazdu kolejowego. Do czasu zakończenia wszystkich tych prac uciążliwości związane z postępami inwestycji będą znaczne, natomiast efekt powinien przejść wszelkie oczekiwania. Przebudowa układu drogowego na tak wielką skalę znacząco poprawi organizację ruchu w tej części Gliwic, zwiększając bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów oraz kierowców.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeGliwice.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również