Gliwice - portal miejski mojeGliwice.pl

Wiadomości z Gliwic

Miasto wdraża szybkie płatności online

  • Dodano: 2018-07-27 08:00, aktualizacja: 2018-07-27 08:12

Gliwiczanie mogą teraz w wygodny i bezpieczny sposób dokonywać koniecznych płatności za większość standardowych czynności urzędowych w domu, przez Internet. Miasto Gliwice wdrożyło szybkie płatności online. Warto skorzystać z tej możliwości! Cała operacja trwa kilka minut i jest całkowicie bezpieczna.

Klienci Urzędu Miejskiego bez wychodzenia z domu mogą uiścić większość opłat administracyjnych, m.in. komunikacyjne (np. zarejestrowanie pojazdu czy wydanie prawa jazdy) i skarbowe (np. sporządzenie aktu małżeństwa albo pełnomocnictwa). Online można również zapłacić np. za udostępnienie danych z ewidencji ludności czy wydanie zezwolenia na budowę.

Urząd Miejski wdrożył system e-Płatności Blue Media, aby ułatwić klientom załatwianie tych spraw, które wymagają uiszczenia dodatkowych opłat. Dzięki systemowi mają oni do dyspozycji zarówno szybkie płatności (takie jak mTransfer, Pekao24 czy płacę z iPKO), płatności online kartą płatniczą (VISA, VISA Electron, MasterCard i Maestro) oraz BLIK – mówi Agnieszka Dylewska, naczelnik Wydziału Księgowości Urzędu Miejskiego w Gliwicach.

Opłat można dokonać za pośrednictwem formularza ogólnego dostępnego pod adresem https://gliwice.oplatyurzedowe.pl Prowadzi do niego baner znajdujący się na stronie internetowej miasta Gliwice.eu.          

W formularzu należy podać rodzaj sprawy, za którą chcemy uiścić opłatę, uzupełnić dane identyfikacyjne (imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail oraz szczegóły dotyczące przedmiotu płatności) oraz wskazać formę płatności. Po przekierowaniu na stronę transakcyjną banku dane płatnika i kwota do zapłaty będą już uzupełnione i wystarczy je tylko potwierdzić.

Po dokonaniu płatności klient otrzyma na podany w formularzu adres e-mail potwierdzenie, które powinien wydrukować i przedstawić w urzędzie podczas załatwiania sprawy.

Koszt usługi płatności wynosi 1 zł i jest doliczany przez operatora do transakcji. – Część z dostępnych w systemie opłat za sprawy może być ze sobą łączona, np. jeżeli potrzebujemy zapłacić za kilka pełnomocnictw, prowizja naliczy się tylko raz – tłumaczy Agnieszka Dylewska.

Jednak w większości przypadków (np. przy rejestracji pojazdów) sprawy trzeba opłacać pojedynczo. W razie wątpliwości, które sprawy trzeba opłacać osobno należy zdać się na system, który blokuje możliwość dodania kolejnych opłat.

System e-Płatności Blue Media działa już m.in. w Gdańsku, Szczecinie czy Słupsku, a teraz także w Gliwicach.

Miasto wdraża szybkie płatności online

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.

Drogi Użytkowniku!

Dokładamy wszelkich starań by korzystanie z naszego serwisu było dla Ciebie komfortowe.

Dlatego staramy się dopasować dostępne w nim treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies oraz przetwarzaniu przez administratora danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych.

Przez dalsze korzystanie, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, z naszego serwisu wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies w Twojej przeglądarce.

Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić w przeglądarce ustawienia dotyczące plików cookies, a także uzyskać dodatkowe informacje o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci prawach z naszej Polityki Prywatności.

Przejdź do serwisu