Silk Road Games planuje wejść na chiński rynek licencjonowanego oprogramowania w 2 kwartale 2023 roku. Jest to jedyny dystrybutor gier (przedstawiciel grupy PlayWay) wśród europejskich firm w Chinach.
Chiński rynek gier komputerowych ma pewne specyficzne wymagania. Przede wszystkim nie jest łatwo uzyskać lokalną licencję. Istnieje wiele ograniczeń, a władze starają się maksymalnie wydłużyć ten proces, ponieważ kraj walczy z uzależnieniem od gier.
Jednak liczba aktywnych graczy jest duża - ponad 660 milionów ludzi. Stwarza to ogromne możliwości dla deweloperów. Właśnie dlatego Silk Road Games wybrało ten rynek do wydania trzech oczekiwanych gier w 2023 roku.
Ambitne plany
Silk Road Games planuje osiągnąć określone cele:
- Rozwój w swojej branży.
- Dystrybucja polskich produktów na nowy rynek.
Za zgodą założycieli organizacji, Łukasza Roberta Włodarczyka i Wojciecha Dutkiewicza planowane jest wydanie gier:
- Cooking Simulator PC (autorstwa Big Cheese Studio);
- House Flipper PC (od Frozen District);
- Ultimate Fishing Simulator PC (od Ultimate Games).
Sprzedaż ma się rozpocząć w 2 kwartale. Ponadto niektóre gry będą dostępne za darmo dla początkujących z bonus-bez-depozytu.pl. Klienci będą więc mieli możliwość wypróbowania interfejsu za darmo.
Trudności w realizacji planu
Przed wydaniem produktów dla chińskich graczy, firma musiała zmierzyć się z wieloma trudnościami. Po pierwsze, konieczne było określenie, które gry mają maksymalny potencjał. W tym celu postanowiono zaangażować chińskich testerów i kilku lokalnych wydawców.
Po drugie, konieczne było dostosowanie gier do chińskiego rynku. Jest to warunek konieczny do uzyskania numeru ISBN, dzięki któremu można dystrybuować swoje produkty. Deweloperzy musieli zadbać o wysokiej jakości tłumaczenie i dostosować zawartość dla mieszkańców Chin. Wszystkie ulepszenia musiały zostać uzgodnione z lokalnym regulatorem, który mógł zatwierdzić lub odrzucić wydanie gier.
Jedyny europejski dystrybutor w Chinach
Spółka nie planuje poprzestać na wypuszczaniu polskich produktów na chiński rynek. W dłuższej perspektywie zarząd chce zaopatrywać ten sektor w produkty z zachodniej części Europy, Kanady i Stanów Zjednoczonych. Jak dotąd organizacja jest jedynym europejskim konkurentem, który wszedł na licencjonowany rynek chiński.
Ciekawostka: jednym ze współzałożycieli i udziałowców firmy jest Robert Lavandowski, gwiazda piłki nożnej.