Pozycjonowanie stron firmy to pracochłonny proces, który bardzo często wymaga wprowadzenia wielu zmian w zawartości witryny. Od jego efektywności zależy natomiast widoczność strony w wyszukiwarce, dlatego warto zadbać o przemyślaną strategię. W jej zaplanowaniu oraz realizacji pomogą specjaliści z agencji SEO.
Audyt SEO - pierwszy etap pozycjonowania strony
Ocena zawartości danej witryny stanowi punkt wyjściowy do skutecznego pozycjonowania (inaczej SEO). Wstępnej analizie poddawana jest struktura strony, jej kod HTML, a także liczba, przyrost oraz jakość linków zwrotnych. Nie bez znaczenia pozostaje również rynek, na jakim działa dana firma, a także branża czy region prowadzonej działalności. Dzięki analizie można określić zakres działań, które muszą zostać podjęte, by pozycjonowanie strony www było skuteczne. W przypadku gdy korzystamy z pomocy agencji, wstępna ocena pozwoli specjalistom określić, jak dużo czasu może zająć dotarcie na wysokie miejsce w wyszukiwarce, a także umożliwi przedstawienie optymalnych warunków umowy.
Nagłówek H2: Właściwe pozycjonowanie stron
Kolejnym etapem jest realizacja działań związanych z pozycjonowaniem. To tak zwane pozycjonowanie właściwe, na które składa się:
- dobór słów kluczowych,
- optymalizacja techniczna serwisu,
- budowanie treści,
- link building.
Keyword research – dobór adekwatnych fraz kluczowych
Ustalenie najlepszych słów kluczowych zajmuje niezwykle ważne miejsce w procesie pozycjonowania. Tak zwany keyword research determinuje skuteczność innych działań. Do jego przeprowadzenia niezbędna jest znajomość potrzeb klienta. Specjalista wybiera wyrażenia, które najlepiej opisują dany produkt, usługę czy po prostu temat strony, a następnie wykorzystuje je podczas realizowania działań z zakresu SEO.
Audyt SEO i techniczna optymalizacja strony
Szczegółowa analiza serwisu to inaczej jego audyt, wykonywany w celu odnalezienia nieprawidłowości, przez które pozycjonowanie strony www może nie być skuteczne. Po wykryciu błędów następuje ich wyeliminowanie, a więc techniczna optymalizacja strony. Zestaw działań obejmuje poprawę kodu HTML, ustawienie metatagów czy utworzenie wersji mobilnej witryny.
Budowanie wysokiej jakości treści oraz popularności strony
Algorytm wyszukiwarki internetowej lepiej ocenia strony, które zawierają atrakcyjne treści. W kwestii takiej jak pozycjonowanie stron znaczenie mają przede wszystkim teksty unikatowe, dostarczające niezbędnych informacji oraz nasycone frazami kluczowymi.
Pozycjonowanie stron firmy to także budowanie linków zewnętrznych, czyli odnośników, które kierują na daną witrynę z innej. Zakres działań zostaje ustalony pod konkretną stronę. Strategia link buildingu może obejmować na przykład tworzenie gościnnych wpisów na blogach eksperckich czy lifestylowych. Znaczenie dla procesu SEO ma zarówno tempo przyrostu odnośników, jak i jakość oraz liczba.
Warto mieć na uwadze, że dobra pozycja w rankingu może się zmienić, na przykład wraz z wejściem na rynek nowych firm. Właśnie dlatego proces zwieńcza rzetelna analiza danych, a więc regularne monitorowanie widoczności witryny w rankingu wyszukiwarki.