Wiadomości z Gliwic

Pozycjonowanie strony internetowej - jak nie podpaść wyszukiwarkom

  • Dodano: 2016-01-25 15:45
Wysoka pozycja na liście wyników w Google to wymarzona nagroda dla właściciela strony internetowej za jego starania. Pracując nad popularnością witryny, trzeba jednak zwracać uwagę, by nie stosować praktyk źle ocenianych przez tę wyszukiwarkę. Co weryfikują Google?
 
 
Dane kontaktowe i inne informacje o serwisie
Dobrze oceniane przez algorytmy Google są strony, które dbają o komfort i bezpieczeństwo własnych czytelników. W dużej mierze wymagania wyszukiwarki w tym względzie, są zbieżne z wymogami przepisów prawa dotyczącymi np. prowadzenia sklepów internetowych. Co powinno znaleźć się na stronie, by została uznana za bezpieczną i wiarygodną?
dane kontaktowe w widocznym miejscu,
dane organów zarządzających firmy i organów kontrolnych,
warunki usługi lub sprzedaży,
godziny otwarcia (sklepu),
adres firmy – właściciela serwisu internetowego,
standardowe systemy płatności
 
 
Budowa strony internetowej
Wymagania dotyczące ujawniania danych teleadresowych są w praktyce łatwe do spełnienia. Sprostanie kolejnym warunkom stawianym przed właścicielami stron internetowych wymaga poświęcenia sporej ilości czasu i uwagi. Najważniejsze aspekty budowy strony internetowej oraz zamieszczanych na niej treści przybliża agencja SEO Gugiel.pl.
 
 
Strona powinna być przejrzysta, czytelna, właściwie zagospodarowana (bez zbyt dużej ilości wolnych przestrzeni, ale też bez nadmiaru informacji, gadżetów i reklam). 
 
 
W miarę możliwości należy pracować nad responsywnością strony, tak, by użytkownik korzystający z urządzeń mobilnych mógł
bezproblemowo odczytać informacje zawarte w serwisie. 
 
 
Fotografie, filmiki, infografiki powinny być rozmiarem dopasowane do układu strony i tekstu.
Źle oceniany przez wyszukiwarkę Google jest nadmiar reklam zaciemniających obraz strony lub przesłaniających treści w niej zawarte.
 
 
Wiarygodna strona internetowa powinna generować treści niepowtarzalne, użyteczne i spójne z ogólną tematyką serwisu, nie zaś nastawiać się na dopasowywanie się do słów kluczowych mogących mieć wpływ na pozycjonowanie strony. 
 
 
Treści zawarte na stronie
 
Google stawiają też wysokie wymagania, co do treści artykułów publikowanych w serwisach internetowych. Oceniają m.in. użyteczność tekstów dla czytelnika, ilość błędów ortograficznych, czy interpunkcyjnych, rozmiar tekstów oraz zmienność zawartych w nich fraz, zamieszczanie źródeł informacji i nazwisk autorów artykułów, przejrzystość układu tekstów.
 
 
Analizy Google dotyczą też zawartości merytorycznej publikowanych tekstów. Źle oceniane są dublujące się artykuły mało przydatne dla użytkownika, o powtarzającej się treści, czy też mające postać tzw. precli (krótkie, mało merytoryczne treści, skupiające dużą ilość słów kluczowych).
 
 
Treści w miarę możliwości powinny być obiektywne, czyli uczciwie traktować czytelnika. Dobrze, jeśli w opisie znajdą się zarówno pozytywne, jak i negatywne aspekty tematu. 
 
 
Należy pamiętać, że algorytmy Google są na bieżąco modyfikowane, co oznacza poszerzanie listy obostrzeń stosowanych przez tę wyszukiwarkę.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeGliwice.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.