Wiadomości z Gliwic

Rafałek z Gliwic uratował swojej mamie życie. Posłuchaj nagrania rozmowy z dyspozytorką!

  • Dodano: 2023-02-13 14:15

Nie bez powodu jednym z pierwszych numerów telefonu, który poznają dzieci, jest numer alarmowy 112. Ze swojej wiedzy skorzystał 6-letni Rafał z Gliwic, który dzięki szybkiej reakcji uratował swojej mamie życie. Uznanie należy się także dyspozytorce pogotowia ratunkowego, która dzięki opanowaniu i zadawaniu odpowiednich pytań była w stanie wysłać do chłopca pogotowie. Internauci domagają się, aby mały Rafałek został wyróżniony przez Prezydenta RP.

Mały bohater

Na profilu facebookowym „Ratownictwo Medyczne będzie rozmowa proszę czekać” opublikowano nagranie rozmowy 6-letniego mieszkańca Gliwic, Rafałka, z dyspozytorką pogotowia w Gliwicach. Kobieta stara się podtrzymać rozmowę z wystraszonym chłopcem, który relacjonuje, że jego mama leży i się nie rusza, a tata obecnie przebywa w pracy. Cała rozmowa trwa prawie 9 minut – chłopiec odpowiada na pytania zadawane przez dyspozytorkę oraz wykonuje jej polecenia.

Zareagowali sąsiedzi

Dyspozytorka spokojnym głosem zadaje chłopcu pytania: jak nazywa się mama, czy ma otwarte oczy, czy oddycha, w jakiej pozycji się obecnie znajduje. Pyta także chłopca o jego imię, a także o to, gdzie znajduje się jego tata. Rafałek odpowiada, że mama leży na brzuchu i się nie rusza. Dyspozytorka prosi, aby chłopiec otworzył drzwi do mieszkania, aby ratownicy mogli się dostać do środka, a także, aby zaczął wołać o pomoc na klatce schodowej. Na szczęście na wołanie chłopca zareagowali sąsiedzi, którzy zaczęli udzielać pomocy mamie Rafałka do momentu przyjazdu pogotowia ratunkowego.

Całego nagrania rozmowy 6-latka z dyspozytorką możecie posłuchać poniżej!

Internauci po odsłuchaniu rozmowy apelują, aby nagrodzić bohaterską postawę chłopca – chcą, aby Rafałek otrzymał odznaczenie od prezydenta RP za zachowanie zimnej krwi i uratowanie swojej mamie życia.

Edukacja od najmłodszych lat

Znajomość numerów alarmowych i umiejętność prowadzenia rozmowy z dyspozytorami jest niezwykle cenna, i to już od najmłodszych lat. Warto wiedzieć, jakie informacje powinno podać się na samym początku rozmowy.

- Pamiętajmy, aby po odebraniu połączenia podać: precyzyjną lokalizację (w przypadku zerwania połączenia, dyspozytor będzie wiedział gdzie skierować pomoc) i opis sytuacji (kto potrzebuje pomocy oraz w jakim jest stanie). Postarajmy się, aby nasze słowa były zrozumiałe, a przekazane informacje konkretne – apelują prowadzący profil „Ratownictwo Medyczne będzie rozmowa proszę czekać”.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeGliwice.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również