Posiadacze samochodów firmowych podlegają takim samym obowiązkom, co osoby, które kupują auta na własny użytek. To oznacza, że muszą kupić OC. Warto jednak pamiętać, że oferta nieobowiązkowych produktów ubezpieczeniowych jest szeroka i obejmuje, chociażby assistance, które okazuje się nieocenioną pomocą w podróży. Zobacz, co warto o tym wiedzieć.
Ubezpieczenie samochodu służbowego to nie tylko OC
Konieczność zakupu OC dla każdego auta zarejestrowanego w Polsce – prywatnie lub na firmę – wynika bezpośrednio z litery prawa, a dokładnie z Ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.* Zignorowanie tego obowiązku wiąże się z poważnymi konsekwencjami, do których zaliczają się kara za brak OC oraz zobowiązanie do wypłacenia z własnej kieszeni odszkodowania osobom, które doznają szkód osobowych lub rzeczowych na skutek jakiegoś zdarzenia z Twoim samochodem. Sprawdzanie polisy OC jest zatem ważną kwestią.
Warto mieć jednak świadomość tego, że do dyspozycji właścicieli biznesów, którzy są w posiadaniu samochodów firmowych, pozostaje również szereg innych, nieobowiązkowych produktów, których brak nie wiąże się z żadnymi konsekwencjami. Posiadanie ich w ramach ubezpieczenia floty może jednak zapewnić spokój ducha w wielu niespodziewanych sytuacjach, jak również dodatkowe wsparcie – finansowe (np. odszkodowanie z AC) lub niefinansowe (np. świadczenia w ramach assistance).
Co to jest assistance?
Assistance samochodowe to nieobowiązkowe ubezpieczenie komunikacyjne, które zapewnia właścicielowi samochodu dostęp do unikalnych świadczeń oznaczających wsparcie w nieoczekiwanych sytuacjach losowych. Na przykład popularny ubezpieczyciel LINK4 oferuje 3 warianty ubezpieczenia Auto Assistance do wyboru, które oferują wsparcie zarówno w Polsce, jak i w Europie:
- Auto Assistance,
- Auto Assistance Plus*,
- Auto Assistance Komfort*.
Auto Assistance w podróży służbowej – przydatne wsparcie na długich trasach
Nawet jeśli doskonale radzisz sobie za kółkiem i jeździsz z zachowaniem wszystkich zasad bezpieczeństwa, nie możesz przyjmować z góry, że nic się nie wydarzy. Osoby, które często podróżują służbowo, wiedzą jak dużo zagrożeń czyha dookoła. Nie jesteś w stanie zabezpieczyć się przed problemami na drodze czy awarią w trasie, ale możesz zapewnić sobie wsparcie w razie nieprzewidzianych sytuacji, mając assistance w podróży.
Holowanie w ramach assistance
Stłuczka może przydarzyć się nawet najlepszemu kierowcy, a gdy do niej dojdzie, masz do rozwiązania poważny problem: jak odholować niesprawne auto do warsztatu, by nie zapłacić za to dużo pieniędzy? Jeśli znajdujesz się w Polsce, może uda Ci się szybko porównać ceny i wybrać najlepszą ofertę.
Za granicą nie masz jednak takiego komfortu, chyba że wcześniej kupisz assistance. Wtedy masz do dyspozycji określony limit kilometrów i w ramach niego możesz liczyć na holowanie bez opłat. Nie musisz więc martwić się tym, że dostaniesz wysoki rachunek za holowanie za granicą.
Co więcej, jeżeli jesteś przedsiębiorcą, doskonale zdajesz sobie sprawę, jak wiele może zmienić brak dostępu do sprawnego auta. Prezentacja w biurze klienta, dowóz zamówienia czy przewóz rzeczy niezbędnych do wykonania usługi, to tylko kilka z przypadków. Na szczęście, duże towarzystwa ubezpieczeniowe, takie jak LINK4, oferują możliwość skorzystania z samochodu zastępczego w ramach określonych wariantem ubezpieczenia.!
Więcej możliwości w ramach świadczeń
Holowanie to niejedyne świadczenie dostępne w ramach produktu Auto Assistance w LINK4. Jeśli zajdzie taka potrzeba, masz też do dyspozycji m.in. naprawę auta na miejscu zdarzenia, złomowanie pojazdu, nocleg czy pokrycie kosztów przejazdu kierowcy do miejsca, w którym jest pojazd.
*Warianty dostępne tylko dla samochodów osobowych.
Źródła: https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20031241152