Wiadomości z Gliwic

Dwa najważniejsze trendy w pozycjonowaniu stron internetowych 2022 A.D.

  • Dodano: 2022-09-13 15:00, aktualizacja: 2022-09-14 15:25

W pozycjonowaniu stron internetowych nieustannie zachodzą zmiany – przeobrażeniom ulegają wymogi wyszukiwarki a także taktyki ich spełniania przez doświadczonych fachowców. W poniższym tekście właśnie z ich pomocą postaramy się przybliżyć Wam najistotniejsze aspekty walki o pozycję, dzięki którym niejedna witryna dotarła do ścisłej czołówki branżowych wyników wyszukiwania.

Po pierwsze dostosuj stronę do świata urządzeń przenośnych!

W roku 2021 zgodnie z zapowiedziami Google przechodzi całkowicie na indeksowanie mobilne – przez ten krok wyszukiwarka kładzie większy nacisk na badanie tego, jak nasza strona radzi sobie, gdy wyświetlimy ją na smartfonie lub tablecie. Desktopowe wersje konkretnego projektu przestają mieć jakiekolwiek znaczenie.

Musimy więc odwrócić sposób tworzenia stron i zaczynać nie od kreowania szablonu na duże rozdzielczości, ten jest obecnie mniej istotny, liczy się natomiast to, co jesteśmy w stanie zaoferować użytkownikom mniejszych ekranów. Nie ma w tym nic dziwnego, jeśli śledzimy badania przeprowadzane przez giganta z Moutain View. Te bezwzględnie pokazują, jak z roku na rok i miesiąca na miesiąc rośnie odsetek osób korzystających z internetu w wydaniu telefonicznym”.

Warto zatem wcielić w życie Responsive Web Design (RWD), który jest metodą przygotowującą nasz szablon do optymalnego wyświetlania się w każdej rozdzielczości. Niezależnie więc, czy dysponujemy komórką, tabletem lub laptopem – raz utworzony szkielet witryny będzie automatycznie dopasowywał się do każdej z opcji! Należy jednak dodać, że sama responsywność strony to nie wszystko – także poprawki w optymalizacji będą tu pożądanym działaniem.

Wyszukiwanie głosowe i jego przyszłość a pozycjonowanie strony

Voice Searches a więc wyszukiwania głosowe odbywają się najczęściej za pośrednictwem sztucznej inteligencji w postaci asystenta Google, amazonowskiej Alexy oraz appleowskiej Siri. Jeśli jeszcze nie słyszałeś zawołań w postaci „OK, Google” lub „Hey, Siri” masz ogrom wiedzy do nadrobienia! Wyszukiwania głosowe zmienia wiele na polu pozycjonowania i optymalizacji poszczególnych witryn.

Przede wszystkim chodzi o konieczność dostosowania struktury optymalizacyjnej do dłuższych i właściwych językowi mówionemu haseł. Pamiętajmy, że zadając pytanie głosowe najczęściej posługujemy się całymi zdaniami a nasze wypowiedzi są obszerniejsze niż zwyczajne pytania lądujące w sieci za pośrednictwem klawiatury. Trzeba zatem odpowiednio dostroić nasze frazy kluczowe. Nie możemy też tracić z pola widzenia przyszłości tego trendu, która może prowadzić na przykład do dokonywnia zakupów przy pomocy głosu. Bardzo popularną strategią SEO jest także pozycjonowanie lokalnie na konkretnie miasta. Strategia ta obejmuje pozycjonowanie strony na frazy związane z konkretną lokalizacją np. Pozycjonowanie na miasto Łódź. Zdecydowanie jest o co walczyć!

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeGliwice.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.