Wiadomości z Gliwic

Hotjar narzędzie, które ułatwi Ci prowadzenie strony internetowej

  • Dodano: 2021-10-05 13:45

Prowadzenie biznesu w internecie wcale nie należy do prostych czynności. Z roku na rok popularność biznesów online rośnie, z tego też powodu rośnie Twoja konkurencja. Nie wystarczy zainwestować w dobrą stronę internetową, ale później należy ją prowadzić w taki sposób, aby przysłużyła się naszej firmie.

Z pomocą przychodzą wówczas nieocenione narzędzia, które warto wykorzystać do prowadzenia własnej, firmowej strony www. Jednym z nich jest Hotjar, skuteczne narzędzie do monitorowania użytkowników na stronie internetowej.

Co to jest Hotjar?

Większość z nas prowadząc swój biznes w internecie, myśli, że dobrze zna swoich potencjalnych klientów. Zdajemy się na swoją intuicje, szczególnie jeśli odrobiliśmy lekcję, szczegółowo poznając branżę, w której działamy. Nikt nie kwestionuje Twoich dobrych intencji i siły intuicji, jednak niestety okazuje się bardzo często, że nasza intuicja nas zawodzi, a zadowolonych klientów, odwiedzających naszą responsywną stronę internetową, zamiast przybywać jest znacznie mniej, niż byśmy tego oczekiwali.

Jak sobie z tym poradzić i jak skutecznie poznać preferencje i oczekiwania naszych klientów?

Z pomocą przychodzi narzędzie do monitorowania użytkowników- Hotjar. Hotjar to stosunkowo nowy program, przynajmniej w porównaniu z innymi narzędziami, które wykorzystujemy, prowadząc firmowe strony internetowe. Powstał w 2014 roku i od tego czasu stał się niezwykle popularnym i chętnie wybieranym programem. Na jego popularność z pewnością miała wpływ prostota obsługi i przede wszystkim wysoka skuteczność. Hotjar umożliwia Ci przeanalizowanie, tego, co właściwie robią wszyscy odwiedzający Twoją stronę internetową użytkownicy. Na podstawie danych analitycznych i raportujących jesteś w stanie wyciągnąć odpowiednie wnioski, które pomogą Ci jeszcze lepiej zarządzać własną witryną.

Hotjar jak działa?

Narzędzia, które wchodzą w skład programu Hotjar to narzędzia analityczne i raportujące. Jak działają?

Narzędzia analityczne:

  • Mapy cieplne kliknięć- obrazują, w które miejsce w obrębie danej strony www użytkownicy najczęściej klikają. Dlaczego mapy ciepłe? Ponieważ obrazowo wygląda to mniej więcej tak samo, jak ma to miejsce w obrazach termowizyjnych, czyli tam, gdzie reakcje są najczęstsze, zobaczymy czerwony kolor, a tam, gdzie występują rzadko, lub w ogóle zobaczymy kolor niebieski.

  • Badanie scrollowania strony www- również przy pomocy kolorów dowiemy się jaki odsetek użytkowników przewinął stronę do samego jej dołu. Mapa ciepła przewijania doskonale zobrazuje nam, czy użytkownicy odwiedzający naszą witrynę dochodzą do ważnych dla nas miejsc jak np. formularz kontaktowy. Jeśli tak się nie dzieje,musimy zastanowić się nad przeorganizowaniem naszej strony www, lub zachęceniem użytkowników do przejścia w dół.

  • Nagrywanie zachowania użytkowników- dzięki takim nagraniom możemy na własne oczy zobaczyć, co właściwie dany użytkownik robi na naszej stronie internetowej, w co najczęściej klika, czy interesują go ważne dla nas miejsca, czy jest wręcz odwrotnie.

  • Analiza konwersji- Hotjar umożliwia również przeanalizowanie ścieżki konwersji, czyli tego, czy użytkownicy robią, to co założyliśmy, czy realizują wyznaczone przez nas cele, takim celem może być np. zakup produktu w sklepie internetowym, czy nawiązanie kontaktu poprzez formularz.

  • Analiza formularzy- przy pomocy Hotjar jesteśmy w stanie przeanalizować zamieszczone na naszej stronie www formularze, a mianowicie to czy są uzupełnianie w taki sposób, jak byśmy tego oczekiwali, np. czy wszystkie pola umieszczone przez nas w formularzu zostały wypełnione.

Narzędzia raportujące:

  • Ankiety i sondaż- widząc, że użytkownik zaraz po wejściu na naszą responsywną stronę internetową, opuścił ją naprawdę szybko, możemy zastanawiać się, jaka może być tego przyczyna, czy coś w na naszej stronie sprawiło, że użytkownik się zniechęcił, może sam wygląd, może skomplikowana nawigacja, a może jak w przypadku sklepu internetowego zbyt wygórowane ceny. Niestety to tylko nasze domysły i nie zawsze możemy z nimi trafić, dlatego też warto wykorzystać do tego doskonale wszystkim znane narzędzia, jakimi są ankiety i sondaże. Zadaj odwiedzającym Twoją stronę www użytkownikom pytania w formie otwartej i zamkniętej, aby uzyskać konkretne odpowiedzi.

Czy Hotjar to darmowe narzędzie?

Pełna wersja programu jest płatna, jednak z powodzeniem możemy wykorzystać jego darmową wersję, która umożliwia nagrywanie aż do 100 sesji, co ważne można je później usunąć i nagrywać od początku. Prowadząc swoją firmową stronę internetową korzystaj z narzędzi, które Ci to ułatwią i pozwolą na jej jeszcze lepsze zarządzanie.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeGliwice.pl.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.