Gliwice - portal miejski mojeGliwice.pl

Wiadomości z Gliwic

Jak cię widzą, tak cię piszą - co powinno być w poczekalni?

  • Dodano: 2018-07-27 12:00

Według badania „Finanse Polaków” przeprowadzonego przez PBS, aż co piąty ankietowany uważa, że własny biznes jest atrakcyjniejszy niż praca na etacie. Jeśli i ty zaliczasz się do tego grona i posiadasz własną firmę, czytaj dalej!

W Polsce rocznie rozpoczyna działalność ponad 300 tys. firm. Bez względu na to, o jakiej firmie mowa – czy jest to salon kosmetyczny, gabinet lekarski czy jakiegoś rodzaju biuro – warto wygospodarować odrobinę przestrzeni przeznaczonej wyłącznie dla klienta. Oczekiwanie na spotkanie lub zabieg nie należą zwykle do ulubionych zajęć większości ludzi, postaraj się więc maksymalnie im tę czynność uprzyjemnić.

 

Aranżacja przestrzeni - minimalizm

 

Wnętrze w jasnych barwach, urządzone tak, by sprawiało wrażenie przestronnego (nawet jeśli powierzchnia, którą możesz na nie przeznaczyć, jest niewielka), będzie wyglądało profesjonalnie. Postaw na stonowane kolory – nieśmiertelne są czerń lub biel, szarości lub pudrowy róż. Dodatki powinny mieć wyraźne linie, np. prostokątne donice na kwiaty czy kwadratowy szklany stolik. Nieco nowocześniejszym wyborem będą meble w żywych kolorach, np. pomarańczy, fioletu czy zieleni, przy jednoczesnym zachowaniu jasnych barw aranżacji reszty pomieszczenia – ścian, podłogi i innych elementów wyposażenia, np. wieszaków czy wiszących na ścianie obrazów.

 

Jeśli planujesz kupno kanapy lub foteli o jasnym obiciu, warto wybrać takie modele, które mają ściąganą tapicerkę – okażą się wartościową inwestycją na dłużej, bo łatwiej będzie utrzymać je w czystości. Ciekawą propozycją jest nowoczesna sofa modułowa firmy AJ Produkty. Dzięki prostym i zakrzywionym elementom, z łatwością dostosujesz mebel do swoich wymagań i możliwości przestrzennych twojej poczekalni. Proste linie, treść ponad formą, połączenia spokojnych barw – to wywrze na klientach przyjemne wrażenie i umili im czas oczekiwania.

 

A na niepogodę…

 

Wieszaki to oczywisty element wyposażenia poczekalni. Do wyboru masz te stojące lub przymocowane do ściany. Warto zadbać również o półkę na nakrycia głowy – choć kapelusze nie są w Polsce zbyt popularne, możliwość pozostawienia tam czapki, rękawiczek czy szalika zimą z pewnością zostanie oceniona pozytywnie przez klientów. Ci, którzy będą odwiedzać cię w czasie niepogody, docenią również stojak, w którym będą mogli zostawić mokry parasol. Według danych statystycznych, opady deszczu lub śniegu towarzyszą nam średnio przez 50–60% dni w roku.

 

Te elementy wyposażenia to jednak klasyka. Czym możesz zaskoczyć swojego klienta? Oryginalnym i jeszcze nieczęsto spotykanym w polskich poczekalniach gadżetem jest urządzenie do czyszczenia butów. Ten produkt idealnie sprawdzi się w biurach czy gabinetach kosmetycznych – dzięki niemu unikniesz roznoszenia zanieczyszczeń po głębiej położonych pomieszczeniach. Jak wygląda taki gadżet? Szczotki, których ułożenie można regulować, zamontowane są na ramie. Utrzymać równowagę podczas czyszczenia obuwia pomoże twoim klientom (i tobie) przymocowana do produktu wysoka poręcz.

 

Możesz również pójść o krok dalej i umożliwić swoim klientom nie tylko wyczyszczenie, ale i wypolerowanie obuwia. W kilka sekund uzyskają eleganckie, lśniące buty, a ty zauważysz, że podłogi nie brudzą się tak bardzo, jak kiedyś. Urządzenie posiada szczotkę, która usuwa brud, oraz dwie do polerowania: Jedna służy do obuwia jasnego, druga – do ciemnego. Maszyna automatycznie dozuje środek polerujący.

 

Wisienka na torcie

 

Skoro wyposażyłeś już swoją poczekalnię w podstawowe meble (siedziska i stolik) oraz niezbędne dodatki (wieszaki i stojak na parasol), czas „doszlifować” całość. Umieść w pomieszczeniu rośliny ozdobne – dzięki temu wyda się ono przyjaźniejsze, nie tracąc profesjonalnego charakteru. Dobrym rozwiązaniem może też okazać się stojak na prasę – dzięki temu unikniesz bałaganu i niechlujnego wrażenia, jakie sprawiają rozrzucone na stoliku gazety.

 

Pamiętaj, że poczekalnia twojej firmy to niejako jej wizytówka – często umiejscowiona jest tak, że potencjalny klient zobaczy najpierw ją, a dopiero później nawiąże kontakt z tobą lub jednym z twoich pracowników. Dlatego warto urządzić ją w taki sposób, by sprawiała wrażenie przemyślanej, profesjonalnej i oddawała ducha twojej firmy.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.