E-commerce to bardzo szeroka branża. W sklepach internetowych najczęściej oferujemy wiele produktów i musimy mieć możliwość dynamicznego wprowadzania zmian w szczegółach ich opisów. Aktualność informacji o produktach jest zatem niezbędna. Do kontrolowania tak dużego przedsięwzięcia znakomicie nadają się pliki CSV.
Pliki produktowe w sklepie internetowym
Pliki produktowe w e-commerce to podstawa sprawnie działającego sklepu internetowego. To dzięki nim możemy uruchomić porównywanie produktów, w którym ujmiemy najważniejsze dla klienta informacje (dostępność danego produktu, jego jakość i cena). Daje to również możliwość uruchomienia płatnego marketingu, co sprawdza się zwłaszcza przy okazji wyszukiwarek jak Google: ustalamy kluczowe dla kampanii słowa, promocje czy programy lojalnościowe na stronach i blogach. Pliki produktowe umożliwiają też tworzenie stowarzyszonych treści i porządku w linkach czy na blogach albo specjalistycznych witrynach (jak na przykład magazyny internetowe – Styl.fm itp.).
Treści dynamiczne
Rozwiązanie, które proponuje Feedink, pozwala nam również na wprowadzanie treści dynamicznych – zmian, jakie wprowadzamy przy poszczególnych produktach czy rozszerzenie działalności reklamowej. Bardzo przydatnym rodzajem pliku są w tym przypadku pliki CSV. Pomagają całkowicie kontrolować nawet dużą liczbę produktów i organizować pojawiające się nowe dane. Możemy w łatwy sposób zmienić nazwę, dodać nowe zdjęcia, rozszerzyć opis, podać szczegóły techniczne, ale też poprawić cenę (na przykład w przypadku promocji) czy dodać takie dane, jak rozmiar, kolor, producenta i tym podobne. To naprawdę duże ułatwienie.
Jak stworzyć plik CSV?
Pliki CSV optymalizują działanie całego sklepu internetowego i pozwalają na wygodne zarządzanie danymi asortymentu. Pełna nazwa to Comma Separated Values, co przetłumaczyć możemy jako oddzielone przecinkiem wartości. Ich tworzenie nie jest bardzo skomplikowane. Wystarczy jedynie wprowadzić kolejne dane w konkretne kolumny i wiersze. Należy pamiętać o agendzie dodawanych informacji tak, aby najważniejsze znalazły się na początku opisu, a te mniej istotne go wieńczyły. Pliki CSV są ściśle połączone z plikami XML, co pozwala nam na pominięcie żmudnego procesu wpisywania konkretnych danych do tabelek. Specjalne narzędzia, oferowane w usłudze Feedink, są niezwykle przydatne i umożliwiają nam optymalizację całego procesu. Dzięki temu możemy konkretnie eksportować informacje i dostosowywać je do kanałów marketingowych, które aktualnie obsługujemy. Pliki CSV to nie tylko ułatwienie w zarządzaniu licznym asortymentem w e-sklepach. To oszczędność czasu i zasobów ludzkich.