Wiadomości z Gliwic

Outsourcing sił sprzedaży zyskuje na znaczeniu

  • Dodano: 2021-03-05 08:15, aktualizacja: 2021-03-05 08:27

Zarządzanie sprzedażą należy do ważnych, lecz skomplikowanych działań. Bez odpowiednio przeprowadzonych działań marketingowych niemożliwe jest wypromowanie marki, jej produktów lub usług oraz utrzymanie pozycji na rynku. W przypadku małych firm dobrym rozwiązaniem jest outsourcing sił sprzedaży, który daje znacznie lepsze efekty niż zatrudnianie przypadkowych handlowców. Dowiedz się więcej o outsourcingu zespołów sprzedażowych.

1. Jakie działania obejmuje outsourcing sił sprzedaży?

2. Zalety outsourcing sprzedaży

Outsourcing sprzedaży w ostatnich latach zyskuje na znaczeniu. Wybierają go firmy z różnych branż. Taka forma wspierania sprzedaży jest atrakcyjna zwłaszcza dla mniejszych przedsiębiorstw, które nie mają rozbudowanych własnych działów handlowych i pracują w niewielkim zespole. Outsourcing sił sprzedaży umożliwia im zwiększenie liczby kupowanych towarów i realizowanych usług przy możliwie niewielkim nakładzie czasu oraz środków finansowych. Dowiedz się więcej o sprzedaży outsourcingowej. 

Jakie działania obejmuje outsourcing sił sprzedaży?

Działania wchodzące w zakres outsourcingu usług sprzedażowych są uzależnione od potrzeb danej firmy. Przygotowania do wdrożenia sprzedaży outsourcingowej obejmują rozeznanie w dotychczasowych formach wsparcia sprzedaży stosowanych przez dane przedsiębiorstwo, a także w działaniach wybieranych przez konkurencję. Dzięki temu nawet kilkuosobowa firma korzysta z rozwiązań skrojonych na miarę swoich potrzeb.

Outsourcing sił sprzedaży obejmuje między innymi outsourcing handlowców, obsługę POS w regionie oraz opiekę handlowca nad odpowiednią promocją produktów. W jego ramach firma otrzymuje możliwość skorzystania z usług promotorów marki w miejscu sprzedaży oraz metody mystery shopping, czyli tajemniczego klienta. Proces wsparcia sprzedaży jest projektowany indywidualnie, przy uwzględnieniu celów zespołu terenowego. 

Zalety outsourcing sprzedaży

Outsourcing zespołów sprzedażowych przede wszystkim umożliwia przedsiębiorcy skupienie się na tym, co naprawdę potrafi robić. Jeśli przedsiębiorca produkuje meble, zajmuje się świadczeniem usług budowlanych lub ogrodniczych, może wciąż zajmować się swoim fachem. Sprzedaż outsourcingowa umożliwia przeprowadzenie sprawnej kampanii marketingowej bez ryzyka, że jej efekt będzie niezadowalający. W ramach dedykowanego outsourcingu zyskuje się również dostęp do rozwiązań IT, które usprawniają prowadzenie sprzedaży w sieci. Dzięki temu przyszłość niewielkiej firmy będzie spokojniejsza, gdyż utrzymanie przewagi nad konkurencją będzie łatwiejsze.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.