Od poniedziałku,16 stycznia 2023 roku zmieniła się struktura organizacyjna Starostwa Powiatowego w Gliwicach!
Nowy wydział w Starostwie
Na mocy uchwały Zarządu Powiatu Gliwickiego w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Gliwicach została powołana nowa komórka organizacyjna - Wydział Gospodarczy. Do podstawowych zadań nowego wydziału należy w szczególności: zapewnienie ochrony oraz kontrola dostępu do budynków i pomieszczeń starostwa, zarządzanie i obsługa techniczna parkingów, stanowiących integralną część obiektu starostwa, a także opracowywanie instrukcji postępowania i ewakuacji na wypadek pożaru lub innego zagrożenia, wykonywanie konserwacji, prac remontowych oraz utrzymywanie właściwego stanu technicznego oraz porządku na terenie urzędu, etc. Referatem podległym pod nowo powstały Wydział Gospodarczy będzie Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego, które do tej pory wchodziło w skład Wydziału Zarządzania Kryzysowego.
Zmiany pojawiły się także w innych komórkach organizacyjnych starostwa. Biuro Rozwoju i Informacji przekształciło się w Biuro Promocji, z kolei jego dotychczasowy referat – Referat Informatyki działa jako samodzielne Biuro Informatyki. Do zadań Biura Rady i Zarządu dołączono obsługę sekretariatu zarządu (wcześniej zadanie to było w zakresie obowiązków Wydziału Organizacyjnego, Kadr i Szkoleń). Do struktur nowego schematu organizacyjnego naszego urzędu dołączyły również dwa stanowiska: Audytora Wewnętrznego, który jest odpowiedzialny m.in. za ocenę funkcjonowania systemu kontroli zarządczej w starostwie i w powiecie oraz Koordynatora ds. Dostępności, który odpowiada za wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez nasz urząd.