Gliwice - portal miejski mojeGliwice.pl

Wiadomości z Gliwic

Rusza GBO 2021. Jak złożyć wniosek?

  • Dodano: 2020-07-09 08:00, aktualizacja: 2020-07-09 13:05

Rozpoczyna się ośma edycja Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego. Od 13 do 27 lipca gliwiczanie będą zgłaszać projekty, które mogą zostać zrealizowane w 2021 roku.

W związku z sytuacją epidemiczną miasto zachęca do składania wniosków w formie elektronicznej. Formularze będą dostępne od 9 lipca.

Nowy harmonogram Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego

Cała procedura ma zostać zrealizowana w drugim półroczu. Ze względu na zmieniające się okoliczności związane z koronawirusem i kolejne obostrzenia, Gliwicki Budżet Obywatelski nie ruszył wiosną. Wnioski przyjmowane będą później niż zwykle, co wynika przede wszystkim z konieczności zapewnienia maksymalnej ochrony uczestnikom tego przedsięwzięcia. Głosowanie zaplanowano na jesień, a zadania kierowane do realizacji powinniśmy poznać z końcem tego roku.

W skrócie harmonogram przedstawia się następująco:

  • 13 – 27 lipca -> NABÓR WNIOSKÓW DO GBO,
  • 14 września -> Publikacja wyników oceny wniosków,
  • do 19 października -> Publikacja wykazu projektów poddawanych pod głosowanie,
  • 23 października – 13 listopada -> GŁOSOWANIE,
  • do 10 grudnia -> Ogłoszenie wyników głosowania.

Do podziału w ramach GBO jest więcej pieniędzy niż przed rokiem, bo prawie 7 mln zł (800 000 zł na projekty ogólnomiejskie, 6 162 000 zł na projekty dzielnicowe).

W tym roku wnioski można przesyłać także mailem

Aby ułatwić mieszkańcom zgłaszanie pomysłów, Gliwice wprowadziły dodatkową formę składania wniosków. W tym roku można dostarczać je nie tylko w wersji papierowej lub za pośrednictwem platformy ePUAP/SEKAP, ale także mailami na adres e-mail boi@um.gliwice.pl, dołączając wypełniony wniosek w formie skanu lub pliku pdf wraz z zeskanowaną listą poparcia w przypadku projektu ogólnomiejskiego.

Gdzie znaleźć formularze?
Formularz wniosku do pobrania i wydruku oraz formularz listy poparcia (wymaganej dla projektów ogólnomiejskich) będą dostępne od 9 lipca na stronie internetowej gliwice.eu w zakładce Gliwicki Budżet Obywatelski. Będzie można je także otrzymać w Urzędzie Miejskim w Gliwicach przy ul. Zwycięstwa 21 – na parterze w Biurze Obsługi Interesantów (przy wejściu od strony ul. Zwycięstwa) oraz w filii Urzędu Miejskiego przy ul. Jasnej 31A, w godzinach urzędowania.

Jak dostarczyć wniosek?

Wnioski (w przypadku wniosków ogólnomiejskich wraz z listą poparcia) należy składać w następujący sposób:

  • w formie papierowej w Biurze Podawczym Biura Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego w Gliwicach przy ul. Zwycięstwa 21 lub w Biurze Podawczym w filii Urzędu Miejskiego przy ul. Jasnej 31A, w godzinach urzędowania lub listownie na adres Urzędu; o dacie złożenia wniosku w terminie decyduje data jego doręczenia przez operatora pocztowego do siedziby Urzędu;
  • w formie elektronicznej:

- za pośrednictwem platformy ePUAP/SEKAP na adres skrzynki Urzędu Miejskiego w Gliwicach: /UMGliwice/SkrytkaESP; wniosek należy złożyć poprzez wybranie usługi „pismo ogólne”, dodając wypełniony formularz oraz zeskanowaną listę poparcia w przypadku projektu ogólnomiejskiego;

- wysyłając na adres e-mail boi@um.gliwice.pl wypełniony wniosek w formie skanu lub pliku pdf wraz z zeskanowaną listą poparcia w przypadku projektu ogólnomiejskiego.

Zobacz także

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.