Od 24 listopada gliwiczanie mogą zamawiać węgiel w ramach rządowego programu sprzedaży opału w preferencyjnej cenie. Obsługą wniosków o zakup zajmuje się Miejski Zarząd Usług Komunalnych.
Węgiel, w ilości nie większej niż 1,5 tony na gospodarstwo domowe, mogą kupić:
- osoby uprawnione do otrzymania dodatku węglowego (o świadczeniu przyznawanym przez Ośrodek Pomocy Społecznej można przeczytać TUTAJ);
- osoby, które w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków wskazały piec na węgiel jako główne źródło ogrzewania.
Uwaga! Węgla w preferencyjnej cenie nie mogą nabyć członkowie gospodarstwa domowego, na rzecz którego w tym sezonie grzewczym został już kupiony węgiel kamienny w ilości co najmniej 1,5 tony i cenie poniżej 2 tys. zł.
Składanie wniosków
Wnioski mogą składać mieszkańcy Gliwic od 24 listopada br.:
- w wersji papierowej w:
- Punkcie obsługi nr 1 (Giełda Samochodowa w Gliwicach, ul. Błonie 12), w poniedziałki, wtorki, środy i i piątki od godz. 8.00 do 14.00 oraz w czwartki od godz. 10.00 do 17.00;
- Punkcie obsługi nr 2 (Miejski Zarząd Usług Komunalnych w Gliwicach, ul. Strzelców Bytomskich 25), w poniedziałki, środy, czwartki i piątki od godz. 8.00 do 14.00 i we wtorki od godz. 10.00 do 17.00 – zalecamy, aby osoby mające problemy z poruszaniem się, korzystały właśnie z tego punktu;
- elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP na adres skrzynki Urzędu Miejskiego w Gliwicach: /UMGliwice/SkrytkaESP; wniosek należy złożyć poprzez wybranie usługi „pismo ogólne”, dodając wypełniony formularz (wniosek powinien być podpisany profilem zaufanym, podpisem kwalifikowanym lub podpisem osobistym wydawanym przy e-Dowodach).
Wzór formularza do pobrania jest dostępny TUTAJ oraz w wersji papierowej w punktach obsługi MZUK wymienionych powyżej.
Można zamówić węgiel kamienny w ilości: 0,5, 1 lub 1,5 tony. Do wyboru są cztery rodzaje opału: kostka, orzech, groszek lub groszek II.
Uwaga! Osoby, którym przyznano dodatek węglowy (lub członkom ich gospodarstwa domowego), a także osoby, które złożyły wniosek o dodatek węglowy (lub zrobili to ich domownicy) skorzystają z przyspieszonego trybu rozpatrywania wniosków w MZUK. Pracownicy będą weryfikować formularze od ręki. Mieszkańcy, którzy nie ubiegali się o dodatek węglowy, będą musieli dłużej zaczekać na rozpatrzenie wniosku.
Sposób zapłaty
Po pozytywnej weryfikacji wniosku, trzeba będzie dokonać zapłaty za zamówioną ilość węgla w jeden z poniższych sposobów:
- gotówką w kasach MZUK w miejscach przyjmowania wniosków,
- kartą z wykorzystaniem terminali w kasach MZUK w miejscach przyjmowania wniosków,
- w przypadku wniosków złożonych za pośrednictwem ePUAP możliwe jest uiszczenie opłaty przelewem na rachunek bankowy Millennium: 56 1160 2202 0000 0005 4776 4616, podając w tytule przelewu informacje „Zakup węgla, imię i nazwisko wnioskodawcy, adres, pod którym jest prowadzone gospodarstwo domowe, na rzecz którego jest dokonywany zakup preferencyjny”.
Odbiór węgla
Po złożeniu i weryfikacji wniosku oraz uiszczeniu opłaty (w wysokości 1950 zł brutto za tonę węgla) mieszkańcy odbiorą opał ze składu, który dysponuje odpowiednim sprzętem i zapleczem oraz w imieniu i na rzecz miasta będzie dystrybuował węgiel – przedsiębiorstwa Romax w Sośnicowicach (ul. Kozielska 22).
Uwaga! Po zapłaceniu za zamówioną ilość węgla, mieszkańcy będą musieli zaczekać, aż opał zostanie dostarczony do składu w Sośnicowicach. O tym, że węgiel jest już gotowy do odbioru, mieszkańcy zostaną powiadomieni przez firmę Romax telefonicznie, na podany w formularzu numer kontaktowy.
Firma ustali z mieszkańcem sposób dostawy kupionego węgla. W przypadku wyboru dostawy przez Romax, cena za 1 km wyniesie 6,15 zł brutto. Klient może także odebrać węgiel osobiście lub przez wynajętą przez siebie firmę transportową.