Gliwice - portal miejski mojeGliwice.pl

Wiadomości z Gliwic

Zmiany w obsłudze klientów Urzędu Miejskiego

  • Dodano: 2020-07-14 20:15, aktualizacja: 2020-07-15 06:49

Dla wygody klientów Urzędu Miejskiego, od 15 lipca Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego będą dostępne bez konieczności wcześniejszego umawiania się.

Natomiast od 16 lipca bez wcześniejszej rezerwacji terminu będzie można załatwić sprawy w Referacie Rejestracji Pojazdów. Uwaga! W budynkach urzędu należy stosować się do obowiązujących zasad bezpieczeństwa. Kasy urzędu pozostają zamknięte.

Zasady bezpieczeństwa

Po wejściu do budynków Urzędu należy zdezynfekować ręce lub założyć rękawiczki oraz zakryć usta i nos. Warto także mieć własny długopis. Osoby oczekujące na wejście proszone są o zachowanie dystansu społecznego.

Nieczynne kasy

Kasy urzędu pozostają zamknięte. Opłaty urzędowe można uiszczać za pomocą:

  • opłatomatu,
  • platform internetowych,
  • przelewem, na odpowiednie konto Urzędu Miejskiego w Gliwicach,
  • bezpłatnie w kasach ING Banku Śląskiego,
  • na poczcie lub w innej placówce świadczącej tego typu usługi.

BIURO PODAWCZE – wejście od ul. Wyszyńskiego
Klienci są  wpuszczani pojedynczo, bez konieczności wcześniejszego umawiania wizyty. Tym samym została zlikwidowana urna, do której do tej pory można było składać pisma.

URZĄD STANU CYWILNEGO
Osoby chcące załatwić kwestie małżeńskie, sprawy związane z wydawaniem odpisów z aktu stanu cywilnego, bądź rejestracją urodzeń czy zmianą imienia lub nazwiska, będą przyjmowane od strony ul. Wyszyńskiego. Przy wejściu każdy  otrzyma identyfikator, który umożliwi dostęp do jednego z trzech stanowisk obsługi. Kolejny klient będzie mógł wejść do Urzędu po wyjściu poprzedniej osoby. Od strony ul. Zwycięstwa, bez rejestracji, w osobnym pomieszczeniu są przyjmowane osoby załatwiające kwestie związane ze zgonami.

WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH – wejście od ul. Wyszyńskiego
Od 15 lipca nie trzeba będzie umawiać się telefonicznie, jednak na sali obsługi Wydziału Spraw Obywatelskich będzie mogło przebywać maksymalnie 6 klientów. Osoby chcące załatwić sprawę będą otrzymywały przy wejściu identyfikator z numerem stanowiska obsługi, który trzeba będzie zwrócić wychodząc z urzędu. Kolejni klienci będą wpuszczani tylko wtedy, gdy na stanowisku ochrony będzie wolny identyfikator.

W celu usprawnienia obsługi, warto wypełnić wcześniej stosowne wnioski lub zgłoszenia oraz załączyć potwierdzenie dokonania opłaty w przypadku wniosku o wydanie zaświadczenia. Niezbędne druki można pobrać ze strony internetowej pod adresem: https://bip.gliwice.eu/strona=51 oraz przy wejściu głównym do Urzędu.

WYDZIAŁ KOMUNIKACJI – wejście od ul. Zwycięstwa (wejście boczne przy bankomacie)
Od 16 lipca zmienią się zasady obsługi klientów w Referacie Rejestracji Pojazdów Wydziału Komunikacji.
Przywrócona zostanie możliwość załatwienia spraw bez umawiania, jednak – dla bezpieczeństwa – na sali obsługi będzie się mogło znajdować tylko tylu klientów, ile będzie czynnych stanowisk obsługi. Klienci będą wpuszczani na salę w systemie "jeden za jeden" (w miejsce osoby, który opuszcza Urząd wejdzie kolejny zainteresowany). System kolejkowy w najbliższych dniach nie będzie dostępny. Osoby, które wcześniej umówiły się telefonicznie, będą obsłużone w dniach i terminach ustalonych z pracownikiem wydziału.

Utrzymana zostaje możliwość internetowej rezerwacji wizyty.  Aby skorzystać z umówionego terminu, przy wejściu do urzędu należy okazać unikalny kod wygenerowany podczas rezerwacji. Zalecamy tę formę załatwiania sprawy. Stanowiska obsługi zostaną podzielone na te, które obsługują klientów „z ulicy” i obsługujące osoby zarejestrowany przez internet.

Z uwagi na bardzo dużą liczbę osób, które muszą załatwić sprawy związane z rejestracją pojazdów, należy liczyć się z koniecznością długiego oczekiwania w kolejce. W celu usprawnienia przebiegu wizyty warto przyjść 5 minut przed wyznaczoną godziną i mieć ze sobą komplet dokumentów: wypełniony wniosek, wymagane załączniki, potwierdzenie dokonania koniecznych opłat.

Przy ul. Zwycięstwa obsługiwani będą wyłącznie klienci indywidualni, natomiast przy ul. Jasnej – klienci  indywidualni oraz firmy.

Przypominamy, że kontakt z Urzędem nadal jest możliwy poprzez SEKAP, ePUAP, e-mail, dokumenty w wersji papierowej można dostarczyć do Biura Podawczego osobiście lub przesłać pocztą. W przypadku skorzystania z innych form kontaktu niż wizyta osobista, sprawy załatwiane będą w kolejności wpływu dokumentów w terminach administracyjnych.

UWAGA!
W pozostałym zakresie spraw prowadzonych przez Wydział Komunikacji (wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami i postępowań w tym zakresie, sprawy związane z obsługą przedsiębiorców prowadzących usługi transportowe, ośrodki szkolenia kierowców, stacje kontroli pojazdów) obowiązuje, jak dotychczas, telefoniczne umówienie wizyty pod numerami telefonów: 

prawa jazdy: 32/239-11-96, 32/239-11-81, 32/238-56-53, 32/238-54-70;
RTD: 32/239-11-72, 32/239-12-67, 32/238-54-94, 32/238-56-72.
W przypadku wielu wnioskodawców klienci proszeni są o skorzystanie z formy pełnomocnictwa – wzór pełnomocnictwa znajduje się pod adresem: bip.gliwice.eu/pub/boi/KM_30_8.pdf.

Zobacz także

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.