Wiadomości z Gliwic

Gumy oporowe - jak wykorzystać je do ćwiczeń?

  • Dodano: 2021-05-17 11:45

Podstawowe sprzęty na siłowni bardzo często powszednieją, a poza tym nie każdy ma czas i środki na regularne wizyty w centrum sportowym. Świetnym sposobem na urozmaicenie ćwiczeń zarówno tych profesjonalnych, jak i domowych są specjalne gumy oporowe, pomagające zaangażować konkretne partie mięśni. Czy warto w nie zainwestować? Jak odpowiednio je wykorzystać?

Jakie są zalety ze stosowania gumy oporowej do ćwiczeń?

Dla wielu osób zakup jakiegokolwiek sprzętu lub korzystanie z innego niż ten podstawowy to zbędna fanaberia. Warto jednak pamiętać, że gumy są stosunkowo tanie – na pewno kosztują mniej niż zestaw hantli – a do tego znajdują się na wyposażeniu wielu siłowni. Pozwalają one niskim kosztem zwiększyć efektywność treningu lub ułatwić go, gdy dopiero zaczynasz przygodę ze sportem. Lateksowe elementy nadają się zarówno do rozgrzewki, jak i treningu, są więc wszechstronne, a do tego często pozwalają zwiększyć intensywność wykonywanego ćwiczenia. 

Jakie mięśnie angażują gumy oporowe do ćwiczeń?

Gumy różnią się szerokością, długością, a także stopniem oporu, jaki stawiają. Mogą być stosowane na różnych częściach ciała, angażując praktycznie każdą grupę mięśniową. Stosowana na nogi będą wspomagały rozwój mięśni ud, wzmacniając kolana lub łydek, nadając się do ćwiczeń po kontuzjach kostek. Jeśli używasz gumy do zadań na ręce, pięknie wymodelują one ramiona, a także plecy i mięśnie klatki piersiowej. Niektóre modele wykorzystuje się ponadto w rehabilitacji, a także w gimnastyce korekcyjnej, ponieważ są bezpieczne dla dzieci i niepełnosprawnych.

Przykładowe ćwiczenia do wykonania z gumami oporowymi

Jednym z najpopularniejszych ćwiczeń, idealnym na rozgrzewkę, jest tzw. monster walk. Polega on na umieszczeniu gumy nad kolanami, napięciu jej i wykonywaniu kilku kroków na ugiętych nogach, co angażuje do pracy pośladki oraz uda. Wiele ćwiczeń z wykrokami oraz chwytaniem gumy nad głową poprawia zaś ruchomość obręczy stawowych barków oraz bioder, zwiększając zakres ich ruchów. Rozciąganie taśmy, trzymając ją przed sobą na wysokości mostka, pomaga otworzyć klatkę piersiową, a zatem przyda się dla osób prowadzących głównie siedzący tryb życia.

Guma do podciągania – świetne ułatwienie podczas nauki tego ćwiczenia

Niektóre osoby dążą do nauki podciągania na drążku, jednak nie mają dość dużo siły, by to zrobić. Idealnym rozwiązaniem jest w tej sytuacji zakup taśmy oporowej. Wystarczy przewiesić ją na platformie, a następnie zaczepić o nią nogę zgiętą w kolanie lub wyprostowaną. Guma do podciągania zmniejsza opór naszego ciała, dzięki czemu znacznie łatwiej jest najpierw wypracować odpowiednią technikę, a potem stopniowo zwiększać intensywność ćwiczeń siłowych, pozwalając w końcu na wykonanie ćwiczenia bez żadnej pomocy.
Gumy do ćwiczeń znaleźć możesz na https://senseipro.pl/gumy-do-cwiczen/

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.