Wiadomości z Gliwic

​​​​​​​Jak się reklamować z najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie?

  • Dodano: 2019-06-09 11:45, aktualizacja: 2019-06-11 11:58

Google Adwords to dawna nazwa istniejącego od 2000 roku systemu reklamowego - obecnie Google Ads czyli mówiąc ogólnikowo - reklama w Google. Pozwala on prowadzić kilka rodzajów kampanii reklamowych elastycznie dopasowanych do wymagań klienta na różnych poziomach. Dotyczy to sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, promocji aplikacji, Zakupów Google oraz treści multimedialnych.

Czym jest sieć wyszukiwania?

Sieć wyszukiwana, znana także jako linki sponsorowane albo płatne wyniki wyszukiwania to kampania skutkująca wyświetlaniem określonego wyniku wyszukiwania jako reakcja na użycie w wyszukiwarce przypisanych mu słów kluczowych. Reklamowany link jest wyświetlany w postaci nagłówka tekstowego zawierającego adres, opis i rozszerzenie. Płatne wyniki wyszukiwania mogą pojawiać się także w serwisach partnerskich - aktualnie liczonych w setkach.

O wartości tego rodzaju reklamy stanowi fakt, że jest ona wyświetlana tym użytkownikom wyszukiwarki lub serwisu partnerskiego, którzy szukają  dokładnie takich usług czy produktów, jakie podlinkowana witryna oferuje. Opłata naliczana jest od liczby kliknięć (CPC), co oznacza, że płacimy za faktyczne wejścia na naszą stronę. CPC jest kwotą przeciętną, jaką zleceniodawca powinien zaoferować, by wywindować swoją reklamę ponad wyniki wyszukiwania.

Najdroższe słowa kluczowe w Google Ads to (dane z 2016 r.):

  • helpdesk – CPC 32,63 zł, 6000 wyszukiwań
  • forex – CPC 30,72 zł, 64000 wyszukiwań
  • biura wirtualne – CPC 24,61 zł, 9000 wyszukiwań
  • chwilówki – CPC 21,33 zł, 84000 wyszukiwań
  • crm – CPC 19,92 zł, 30000 wyszukiwań
  • pożyczki – CPC 17,77 zł, 186000
  • pozycjonowanie stron – CPC 16,35 zł, 44000 wyszukiwań

Google Ads posiada możliwość dostosowania reklamy do potrzeb zleceniodawcy – od geolokalizacji, przez modyfikacje słów kluczowych, opcje dla portali społecznościowych, czerpanie danych z list remarketingowych RLSA, zaawansowane harmonogramy wyświetlania po optymalizację kampanii reklamowej i wiele innych

Jak działa sieć reklamowa?

Do Google Display Network czyli wewnętrznej sieci reklamowej Google należą między innymi tacy giganci jak Google Play, Gmail, YouTube, partnerzy – np. Onet, Interia czy WP, oraz użytkownicy programu AdSense (czyli właściciele stron wynagradzani za oglądanie na ich witrynach reklam sieci). Umożliwia ona wyświetlanie reklamy w postaci tekstu, obrazów czy materiałów wideo.

Kampania w sieci GDN pozwala skierować reklamę do doprecyzowanego typu odbiorcy. Poza wykorzystywaniem list marketingowych możliwe jest związanie jej ze słowami kluczowymi (kierowanie kontekstowe, gdzie system GDN automatycznie wybierze miejsce docelowe dla reklamy bazując na połączeniu fraz), konkretnymi witrynami (reklamodawca sam ustala listę stron, na których chciałby umieścić reklamę), zainteresowaniami użytkownika, tematami pokrewnymi, danymi demograficznymi czy geolokalizacja.

Łącząc ze sobą kryteria zmienia się zasięg reklamy, który może sięgać do 90% całej sieci Internet. GDN posiada szereg gotowych szablonów i system raportów umożliwiających pozyskanie danych o efektach wyświetlania.

Na czym polega remarketing

Reklama remarketingowa to przedstawianie treści tym odbiorcom, którzy w przeszłości odwiedzili już promowaną stronę albo korzystały z reklamowanej aplikacji. Korzystanie z tej formy jest możliwe, jeżeli reklamodawca utworzy spis użytkowników swojej witryny lub aplikacji czyli listę remarketingową. Kampania ta wykorzystuje zarówno sieć wyszukiwania (kierowanie reklamy do użytkowników z określonej listy lub dopasowanie dla nich stawki) jak i reklamową (Remarketing List for Search Ads - RLSA, która pozwala dokładnie wskazać grupę docelową, dopasować dla niej stawkę, czy wykluczać użytkowników)

Zakupy Google

Zakupy Google to inaczej kampania produktowa. Wyświetlane jest zdjęcie produktu, nazwa, cena, opis i nazwa sklepu. Reklamodawca nie podaje słów kluczowych – na podstawie informacji z pliku produktowego wygeneruje je Google Merchant Center. Plik produktowy to nic innego jak spis produktów w ofercie, z przypisanymi tytułami, nazwami i opisami. Taka forma reklamy posiada dość elastyczny system dopasowywania odbiorcy i podobnie jak w przypadku płatnych wyników wyszukiwania może być wyświetlana w serwisach partnerów.

Reklama multimedialna TrueView In-Stream i Aplikacje

TrueView to reklama związana z serwisem YouTube, ale nie tylko – podobnie jak w przypadku większości kampanii Google biorą w niej udział także partnerzy sieci. Wyświetlana jest w formie materiału przed wybranym filmem (można ją pominąć po 5 sekundach) lub jako przerywnik (od kilku do kilkudziesięciu sekund). Odpłatność za reklamę TrueView jest naliczana w zależności od liczby wyświetleń.

Promowanie aplikacji w Google Ads odbywa się za pomocą sieci reklamowej, sieci wyszukiwania a także w innych aplikacjach, z których korzysta użytkownik. Jest to forma reklamy wzywająca do działania - może np. umożliwiać kilkunastosekundowe użycie wersji demonstracyjnej - a kliknięcie przenosi bezpośrednio do okna pobierania.

Marian Zieliński - https://mediaclick.pl

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeGliwice.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.