Nowa nawierzchnia i oznakowanie jezdni, a przede wszystkim niemal w całości wymieniona, licząca wiele lat, kluczowa infrastruktura podziemna – remontowany od kilku miesięcy fragment ul. Tarnogórskiej przy C.H. Forum (a także odcinek ul. Traugutta) jest gotowy i przejezdny. Prace ziemne i drogowe w tym miejscu były ściśle związane z przebudową układu drogowego w ramach realizacji Centrum Przesiadkowego.
Kolejne efekty gliwickich zmian
– Efekt kompleksowego remontu odcinków ulic Tarnogórskiej i Traugutta z całą pewnością poprawi komfort jazdy kierowców, którzy przez kilka miesięcy korzystali z objazdu. Pasażerowie komunikacji miejskiej odczuwali utrudnienia w dużo mniejszym stopniu, ponieważ modernizowane ulice były dostępne dla ruchu pojazdów komunikacji zbiorowej ZTM – przypomina Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach. – Najistotniejsze z punktu widzenia prowadzonych prac drogowych i sieciowych było uporządkowanie gospodarki wodnej i ściekowej w rejonie przebudowanych ulic. Wpłynie ono na prawidłowe działanie tej infrastruktury w obszarze zmodernizowanej ul. Piwnej i wybudowanego przed kilkoma miesiącami Centrum Przesiadkowego – podkreśla rzecznik prasowy ZDM.
Oddanie do użytku wyremontowanego odcinka ul. Tarnogórskiej domyka wielomiesięczną modernizację układu drogowego w rejonie ulic ks. Hlubka i Piwnej, usprawniając przejazd pomiędzy południową i północną częścią Gliwic.
Przebudowa ulic ks. Hlubka i Piwnej zakończyła się na początku tego roku. Nakładem ok. 9 mln zł wyremontowano infrastrukturę podziemną i nawierzchnię jezdni, wprowadzając jednocześnie nową, odmienną od dotychczasowej, organizację ruchu, bezpieczne przejścia dla pieszych i dodatkową sygnalizację świetlną. Przy ul. Piwnej, w rejonie nowych biurowców, powstała wydzielona, podwójna zatoka autobusowa. Zadbano także o zielone akcenty, sadząc ozdobne trawy oraz turzyce.
W ramach gruntownej przebudowy – tak, jak dzieje się to w innych miejscach w Gliwicach przy okazji realizacji inwestycji drogowych – wybudowano również drogę dla rowerów. Prowadzi od strony wiaduktu kolejowego wzdłuż ul. Piwnej, następnie skręca w lewo wzdłuż ul. Ks. Hlubka i dalej w prawo wzdłuż ul. Jagiellońskiej. Prawie w całości poprowadzona jest jako wydzielona droga dla rowerów z bezpiecznymi przejazdami przez ulice, jedynie tuż przy wiadukcie kolejowym niewielki fragment to wspólny ciąg pieszo-rowerowy. Droga łączy się po południowej stronie z istniejącą ścieżką dla rowerów na ul. Jagiellońskiej (w kierunku ul. Zabrskiej).
Latem tego roku ma się zakończyć kompleksowa przebudowa całego układu drogowego po południowej stronie dworca PKP i w okolicach placu Piastów.
Trwająca od dwóch lat modernizacja jest prowadzona etapami, przy zachowaniu maksymalnej możliwej przejezdności remontowanych odcinków dla samochodów i autobusów komunikacji publicznej. Na oczach mieszkańców zmieniają się zarówno rozwiązania drogowe, jak i estetyka przebudowywanych traktów. Koszt tej ogromnej inwestycji drogowej wykonywanej przez Eurovię Polska SA i finansowanej w całości z budżetu miasta sięga obecnie ok. 48 mln zł.